Рулонні приймально-вивідні пристрої
Ці пристрої використовують, якщо задруковану стрічку знову намотують в рулони. Характерною особливістю їх є наявність приводу для намотування рулону зі змінною кутовою швидкістю. Для цього застосовують або периферійні механізми (рис. 7.23, а, б), в яких швидкість руху тягових органів збігається зі швидкістю руху стрічки, або фрикційні муфти (рис. 7.23, в), в яких кутові швидкості змінюються завдяки відносному проковзуванню тертьових поверхонь. На відміну від нескінченних пасів, які застосовують у рулонних гальмах стрічкоподавальних пристроїв, периферійні намотувальні механізми мають швидкість пасів 1 (рис. 7.23, а) або роликів 1 (рис. 7.23, б) більшу, ніж лінійна швидкість друку, що забезпечує натяг стрічки та щільність її намотування.
За допомогою фрикційних пристроїв момент сили тертя регулюють залежно від зміни діаметра рулону. Схема пристрою, показана на рис. 7.23, б, як найбільш проста і надійна застосовується в тихохідних РРМ.
Для встановлення в периферійних рулонних прийманнях придатні вузли поздовжнього розрізування намотуваної стрічки, які працюють як за принципом
Розрізування ДИСКОВИМИ ножами на про - Рис. 7.23. Схеми рулонних приймально - тиопорі, так і за принципом дискових вивідних пристроїв
£
Ножиць. Вузол поздовжнього розрізування встановлюють поблизу привідних роликів, щоб зменшити довжину шляху розрізаної стрічки. На рис. 7.24, а зображено схему поздовжнього розрізування стрічкового матеріалу 1 дисковим ножем 2 на протиопорі, а на рис. 7.24, б — дисковими ножицями 2. В рулонних прийманнях із центральним намотуванням намотуваний рулон приводиться в рух передачею, яка обертає картонну втулку рулону. Як і в розмотувальних рулонних установках, рулонні приймання з центральним намотуванням можуть бути зі шпиндельним або з безшпиндельним закріпленням втулок. У флексографічних машинах часто застосовується рулонне приймання зі шпиндельним закріпленням втулки. Звичайне однопозиційне рулонне приймання з центральним намотуванням пока- |
С
Рис. 7.24. Схеми поздовжнього розрізування стрічкового матеріалу: а — за принципом розрізування на протиопорі (З — загартований папероиапрямний валик); б— за принципом розрізування дисковими ножицями (3 — загартований опорний валик)
Зано на рис. 7.25. У цій конструкції є один шпиндель, встановлений на боковинах станини. Шпиндель обертається від електричного, механічного, гідравлічного чи комбінованого приводу за допомогою засобів, які регулюють його швидкість для зміни щільності намотування рулону. Однопозиційне рулонне приймання має припинятися, щоб зняти намотаний рулон.
Рулонне приймання з автосклеювальним пристроєм побудовано за принципом центрального намотування, але має два шпинделі, змонтовані
Рис. 7.25. Рулонне приймання з центральним намотуванням: 1 — важелі для розвантаження намотаного рулону, 2 — притискний валик; 3 — розподільний валик; 4 — пристрій для поздовжнього розрізування стрічки |
Зіркою. Привід та допоміжне обладнання складніші і призначені для склеювання стрічки на ходу машини. Кожний шпиндель приводиться в обертальний рух індивідуальним приводом через запобіжну фрикційну муфту.
Нині рулонне приймання застосовують частіше (особливо для оброблення плівок, що розтягуються, і пакувальних матеріалів).
Обладнанням для розвантажування рулонів є рухомі важелі, які приводяться в рух гідравлічно або пневматично.
Для знімання рулонів як з центральним намотуванням, так і з автосклеювальним пристроєм, застосовуються спеціальні візки або тельфери.
На рулонних прийманнях із поворотною зіркою встановлюють напівавтоматичні або автоматичні склеювальні пристрої.
Основними вимогами до механізмів регулювання натягу стрічки, яку намотують у рулон, є забезпечення прямолінійності торців намотаного рулону та однорідної щільності намотування при збереженні точності суміщення в друкарській машині. Виконання цих вимог необхідне для якісного здійснення операцій при наступному переробленні задруко- ваного рулонного матеріалу. З цією метою механізм регулювання натягу має швидко й точно реагувати на прискорення і сповільнення швидкості друкарської машини, компенсувати зміну діаметра намотуваного рулону під час намотування та використання його в рулонних прийманнях з автосклеювальними пристроями.
Привід рулонного приймання характеризується такими параметрами: лінійною швидкістю; натягом стрічки на початку намотування на втулку рулону; шириною рулону; відношенням діаметра намотаного повністю рулону до діаметра втулки; ККД рулонного приймання з урахуванням утрат на тертя в його механізмах і вузлах та на опір повітря під час намотування.
Рулони можуть намотуватись як зі сталим натягом стрічки, так і зі змінним. Якщо стрічки намотують зі сталим натягом, то він не змінюється під час намотування рулону і залишається однаковим від початку намотування стрічки на втулку до намотування останнього витка рулону. Під час намотування зі змінним натягом останній виток стрічки намотується на рулон із меншим натягом, ніж на початку намотування її на втулку. Так, якщо спочатку натяг стрічки дорівнює 0,4 кг на 1 см її довжини, то наприкінці намотування він може становити 0,2 кг/см. Намотування зі змінним натягом характеризується коефіцієнтом зміни натягу, який дорівнює відношенню натягів стрічки на початку намотування її на втулку й наприкінці намотування рулону. Цей коефіцієнт треба враховувати для визначення необхідної потужності приводу. Під час намотування стрічки зі сталим натягом зазначений коефіцієнт дорівнює практично одиниці.
Потужність приводу рулонного приймання визначають за формулою де N — потужність приводу, кВт; V — лінійна швидкість стрічки, м/с; Рт — натяг стрічки на початку її намотування на втулку, Н/см2; В — ширина стрічки, см; — зовнішній діаметр повністю намотаного рулону, см; — зовнішній діаметр втулки рулону, см; К — коефіцієнт зміни натягу стрічки під час її намотування; т| — ККД рулонного приймання.
Коефіцієнт К -——,
^рул
Де Рруя — натяг стрічки наприкінці намотування рулону, Н/см2.
Згідно з наведеною вище формулою при будь-якому заданому діаметрі рулону потужність приводу прямо пропорційна лінійній швидкості стрічки. Крутний момент також прямо пропорційний діаметру рулону, а частота його обертання обернено пропорційна діаметру рулону.
Яким би способом не намотувався рулон, натяг стрічки має контролюватися датчиком. Найчастіше датчиком, що використовується в системах намотування зі сталим натягом стрічки, є плаваючий валик. Він може бути навантажений за допомогою противаги або пневматично. Крім того, електродвигуном рулонного приймання можна керувати за допомогою тензометричного пристрою, зв’язаного з плаваючим валиком.
При будь-якому переміщенні плаваючого валика подаються команди приводу рулонного приймання на збільшення або зменшення частоти обертання рулону для повернення плаваючого валика в задане положення. Як привід рулонного приймання може використовуватися електродвигун постійного струму або електродвигун сталої частоти обертання з муфтою на вихрових струмах.
Натяг стрічки під час намотування рулону зі змінним натягом може регулюватися кількома способами. Одним з них є використання електронного регулювального пристрою, який дістає від основного приводу два електричних сигнали. Один сигнал має бути пропорційним лінійній швидкості стрічки, а інший — прискоренню приводу. Сигнал, пропорційний лінійній швидкості, надходить від тахогенератора, встановленого на основному приводі. Сигнал, пропорційний прискоренню приводу, подається із системи регулювання основного приводу. Регулювальний пристрій змінює потужність приводу рулонного приймання при використанні як двигуна постійного струму, так і муфти на вихрових струмах. Регулювання здійснюється так, що із збільшенням діаметра рулону зменшується натяг стрічки. Така автоматична схема дає змогу змінювати натяг стрічки за допомогою одного й того самого приводу рулонної установки та регулювального пристрою.
Іншим способом регулювання натягу стрічки є застосування схеми з динамометричним датчиком. Ця схема аналогічна схемі з плаваючим валиком за винятком того, що цей валик замінено тензометричним пристроєм, або, як його називають, підсилювачем із дротяним датчиком. У таких пристроях прогин тензометричного елемента пропорційний навантаженню, а генерований датчиком сигнал — натягу стрічки, що діє на датчик.