СТРІЧКОЖИВИЛЬНІ ПРИСТРОЇ Кріплення та автоматичне склеювання рулонів
Рулон паперу під час подачі його в машину після звільнення від упаковки спочатку закріплюють на своєму центральному отворі, потім піднімають над підлогою транспортувальним пристроєм. У цьому положенні рулон регулюють по осі, стрічку з нього протягують в машину. Після розмотування залишок рулону знімають, зупинивши машину. В швидкохідних машинах заміна рулонів здійснюється під час роботи за допомогою автосклеювальних пристроїв.
Для встановлення рулонів використовують шпиндельні та безшпин - дельні пристрої.
У шпиндельних пристроях в отвір втулки рулону 2 (рис. 7.5, а) вводять стальний шпиндель 9 і, затискаючи втулку конусами 1 та З, маховичком 5 затягують гайку 4, яка зміщується вздовж гвинта б, жорстко скріпленого зі шпинделем 9.
Вантажопідйомний пристрій, підхоплюючи рулон за стрижень шпинделя, встановлює його цапфами в підшипники. Осьове положення рулону регулюється за допомогою встановлюваного гвинта 7 з маховичком 8. Іноді шпинделі оснащують розтискними механічними, пневматичними або гідравлічними пристроями, які сприяють більш надійному зчепленню рулону із шпинделем і підвищенню жорсткості рулону при зменшенні його діаметра. До комплекту машини входить кілька шпинделів для попередньої підготовки до встановлення змінних рулонів.
Широке застосування дістали пристрої для безшпиндельного встановлення рулонів (рис. 7.5, б). При цьому рулон б затискується конусами 5 та 7, які вводяться з обох боків у втулку рулону. Конуси встановлюють на опорах кочення і закріплюють на важелях 11, 14, які залежно від ширини рулону можуть переставлятися вздовж вала 13. Переміщення конусів може здійснюватися рукояткою 12 через зубчасто- рейкову передачу з наступною фіксацією її положення. Закріплення рулону здійснюється тоді, коли конуси знаходяться на рівні його осі. Важелі 11,14 в старих машинах повертаються вручну, а в нових — від
Рис. 7.5. Схеми пристроїв для встановлення рулонів |
А |
Електродвигуна 4 через самогальмівну черв’ячну 3 і зубчасту 2 передачі. Крайнє положення важелів фіксується кінцевими вимикачами.
Осьове регулювання положення рулону, яке забезпечує симетричність його бічних полів, у сучасних машинах здійснюється автоматично через гвинтову 10 і черв’ячну 9 передачі серводвигуном 8, яким керує фотооптичний пристрій, що стежить за рухом стрічки.
Розрізняють стаціонарні та поворотні пристрої для встановлення рулонів. Поворотні пристрої поділяють на однопроменеві (рис. 7.5, в), двопроменеві (рис. 7.5, г) і трипроменеві (рис. 7.5, д). Останні часто називають рулонними зірками. У дво-, трипроменевих і деяких стаціонарних установках можна здійснювати автоматичне склеювання паперової стрічки, зменшивши швидкість машини.
Час, потрібний на перезаряджання рулону після зупину машини, становить 10...20% часу, який затрачається на друкування рулону. Крім того, зниження швидкості машини до нуля, а потім підвищення до максимальної дестабілізує умови друкарського процесу й оброблення стрічки у фальцювальному апараті, що призводить до збільшення відходів. Через це в сучасних швидкохідних машинах використовують пристрої для автоматичного склеювання паперових стрічок під час роботи машини без зменшення її робочої швидкості (рис.7.6, а).
Паралельно з розмотуванням рулону 1 на наступній парі вільних променів — важелів 10 закріплюють новий рулон 9 (на рисунку показано положення пристрою в момент склеювання паперових стрічок). Коли діаметр рулону 1 досягне встановленого мінімального значення, здійснюється автоматичне або ручне вмикання механізму повороту рулонної зірки. Одночасно опускається рама 4, на якій закріплено напрямний ролик 2, щітку 7 (або валик) і ніж 3. Підхід на мінімальну відстань нового рулону 9 до паперової стрічки контролюється фотоелектричним реле 5. За допомогою пасів 8, які опускаються на новий рулон, здійснюється розгін його до збігу зі швидкістю розмотаного рулону.
Синхронізація швидкостей досягається за допомогою тахогенераторів, один з яких під дією сил тертя приводиться в дію від поверхні рулону, що розкручується, а інший — від папероведучого циліндра друкарської секції. Новий рулон підготовляють до встановлення заздалегідь: розпаковують і зрізають стрічку за формою, зображеною на рис.
7.6, б. Щоб запобігти самовільному розмотуванню рулону в період розгону, стрічку вздовж лінії зрізу приклеюють перфорованими проклеєними знизу паперовими смужками 1 (вони розриваються на їх перфорації при склеюванні) і наносять смужки клею 2. Чистим залишається лише ділянка, на яку мають опускатися паси механізму розгону.
Коли швидкості обох рулонів зрівняються, розмотана стрічка притискується до поверхні рулону 9 (див. рис. 7.6, а) щіткою 7, яка повертається відносно своєї осі електромагнітом б, і відбувається процес склеювання стрічок. Потім ніж 3 відрубує кінець розмотаної стрічки і рулон 1 зупиняється, а пристрій автоматичного склеювання повертається у початкове положення.
Надрукована на здвоєній стрічці продукція за командою контролю - вального фотооптичного пристрою відбраковується.
Рис. 7.6. Схеми пристрою для автоматичного склеювання паперових стрічок (а) і підготовки нового рулону до встановлення(б) |