Пристрої для суміщення відбитків
При багатокольоровому друці необхідно забезпечити точне суміщення відбитків усіх фарб, послідовно нанесених на ЗМ. Цього можна досягти суміщенням форм відносно задруковуваного відбитка, яке здійснюється спеціальними механізмами. Ці механізми мають допускати можливість відносного зміщення ФЦ в коловому, осьовому та діагональному напрямках.
Колове суміщення ФЦ машини «Speedmaster SM52» здійснюється зубчастими передачами 2...4 (рис. 5.30, а), які приводяться в рух від крокового двигуна І. При обертанні гвинтової передачі 5 косозуба шестірня б зміщується відносно вала циліндра, що зумовлює колове зміщення самої шестірні б разом із циліндром. Колове зміщення відбувається завдяки розвороту шестірні б при її поздовжньому переміщенні відносно шестірні ОЦ (на рисунку не показано) внаслідок розкладання сил у косозубому зачепленні.
Осьове суміщення виконується за допомогою гвинтових механізмів, що приводяться в дію кроковими двигунами, на ходу машини. На рис. 5.30, б показано фрагмент механізму осьового зміщення ФЦ друкарської машини «Speedmaster SM 102» фірми «Heidelberg». Зубчасте колесо 1 зв’язано з валом ФЦ гвинтовою передачею 2, яка дістає обертання через проміжне зубчасте колесо від крокового двигуна 3. Внаслідок зміщення колеса 1 в осьовому напрямку разом із ним на ±2 мм переміщується ФЦ. Команда на переміщення задається з пульта або через систему СРС.
Діагональне суміщення слугує для корекції зображень на відбитку при багатофарбовому друці зміщенням форми відносно ОЦ в той чи інший бік. Це можливо завдяки встановленню однієї підшипникової опори вала ФЦ (з боку обслуговування) в ексцентричній втулці.
На рис. 5.31 показано механізм діагонального суміщення друкарської машини «Speedmaster SM52» фірми «Heidelberg». Кроковий двигун /через тягу
Б Рис. S.31. Механізм діаго Нального суміщення друкарь- Рис. 5.30. Механізми колового (а) та осьового (б) суміщень скої машини «Speed-master ФЦ машин «Speedmaster» фірми «Heidelberg» SM52» фірми «Heidelberg» |
4 Керує поворотом ексцентричної втулки З в межах зазору відносно стопорного пальця 2. Кутове зміщення осі ФЦ приводить до зміщення форми завширшки 520 мм відносно первинного ь' положення на ±0,15мм. Подібна корекція в разі необхідності здійснюється тільки з пульта керування на ходу машини.