Принцип налагодження друкарського апарата
Установлення циліндрів ДА передбачає мінімізацію відносного проковзування в зоні ДК з метою зменшення спотворення растрової точки, розмірів відбитка і спрацювання форми.
Для машин ВАТ «Рмбинск-Полиграфмаш» згідно з паспортними рекомендаціями діаметри формного £)фц і друкарського йт циліндрів (відповідно за поверхнями форми та паперу) мають бути однаковими, тобто £)ф„ = £>дц. Оскільки діаметр ДЦ залежить від товщини паперу, необхідно змінювати діаметр ФЦ, міняючи товщину прокладки під форму. Відповідно до позначень на рис. 5.33 маємо:
■С*фц =£>^0, +2в+26=і)дц +2Н,
Звідки,
Де і £>дЦ—діаметри тіла відповідно ФЦ і ДЦ.
^фц а |
Початкова довжина форми на поверхні циліндра зберігається в нейтральному шарі:
- < <. 2
Де 9 е — центральний кут, що відповідає довжині нейтрального шару початкової довжини /,ф.
У зв’язку з розтягуванням верхніх шарів довжина форми на поверхні
ФЦ ок„
Приріст довжини форми, натягнутої на циліндр, порівняно з довжиною форми в розгорнутому вигляді
АЬ.
Д = Ь'-Ь,=—— ф * %«-*
Такий приріст неминучий, і його слід ураховувати при багатофарбо - вому друкуванні (різниця в товщині форми 0,1 мм призводить до зміни приросту її довжини майже на 0,2 мм, що недопустимо). Звідси випливає, що при багатофарбовому друкуванні необхідно застосовувати форми разового використання, які змінюються за товщиною в межах ±0,01 мм.
Установлення циліндрів при товщині паперу А = 0,1 мм вважається номінальним. При цьому номінальний діаметр ДЦ
А міжцентрова відстань в парі ДЦ—ОЦ
TOC o "1-5" h z. ^д. ц +ДО. Ц -
О. я ~ 2
У парі ФЦ—ОЦ _ Рф. ц +Ро ц
■^ф. о ~ 2 _ Ф-0 5
де £)ф ц = £)д ц — номінальний діаметр ФЦ, а £>с ц — діаметр ОЦ за паспортними даними машини.
Як зазначено вище, мінімізація відносного ковзання в зоні ДК буде забезпечена при рівності діаметрів циліндрів:
■^ф. ц — ^о. ц — ^д. ц •
При цьому в діаметр ДЦ включено вихідну товщину паперу 4>=0,1 мм. Тоді міжцентрова відстань між парами циліндрів для розрахунку зубчастого приводу становитиме
А = А — Лф, о о. д |
^ф. ц +А>.ц І _.
/тпа
2
Де Лпм — значення середньої максимальної деформації декеля, що забезпечує здобуття технологічно необхідного тиску.
При збільшенні товщини паперу понад 0,1 мм необхідно на цей приріст (2 (5 — 0,1)) товщини паперу збільшити діаметри формного та офсетного циліндрів установленням під форму і декель необхідних підкладок. У свою чергу, для забезпечення деформації Л,„ю треба відповідно збільшувати міжцентрову відстань, що призведе до зростання бічного зазору в зубчастій передачі. А це за певних умов може негативно вплинути на динаміку ДА.
Порядок проведення і методи контролю регулювання ДА такий: залежно від товщини тиражного паперу визначають діаметр ДЦ якому відповідає діаметр ФЦ; вимірявши товщину формної пластини аг, знаходять потрібну товщину прокладки під нею
Передні та задні кінці пластини закріплюють у затискних планках (прокладка встановлюється по всій робочій поверхні циліндра, фіксується спеціальними фіксаторами, але не затискується). Потім спеціально передбаченими гвинтами (або за допомогою штифтового суміщення) регулюють положення форми так, щоб лінія початку друку збігалася з позначкою на контрольному кільці. Аналогічно регулюють положення форми в осьовому напрямку. Сучасні офсетні машини додатково оснащуються механізмами осьового й радіального переміщень (у межах =Ь2 мм) ФЦ під час роботи.
Ураховуючи тип декеля, що використовується, встановлюють його необхідну максимальну деформацію і визначають оптимальну між - центрову відстань АОІП. Після цього знаходять діаметр ОЦ £)о ц та загальну товщину офсетного декеля (див. рис. 5.33)
<*=7(а,„-а;ц)-
Віднімаючи звідси товщину декеля, визначають потрібну товщину підкладки.
Зібрану офсетну покривку встановлюють на циліндр і верхню її пластину з обох кінців затискують між планками спеціальних натяжних пристроїв, розміщених у западині циліндра.
При визначенні товщини підкладки слід звернути увагу на те, що заздалегідь виміряна у вільному стані офсетна покривка після натягування стає тоншою. Тому розраховану товщину слід збільшити приблизно на 0,1 мм.
В АРМ ВАТ «Рыбинск-Полиграфмаш» діаметри контрольних кілець ДЦ і ФЦ (£>Дк, Оф. к) дорівнюють діаметру початкового кола зубчастих коліс приводу, а діаметр контрольних кілець ОЦ (DOK) на 0,4 мм менший.
Вимірюючи зазори ЖтаЕ між контрольними кільцями за допомогою щупів, оцінюють міжцентрову відстань. Так, при максимальній деформації декеля 0,2 мм зазор між контрольними кільцями становить 0,1 мм.
За допомогою щупів і лінійки 1 (рис. 5.34) вимірюють зазор Д, який показує підвищення поверхні декеля 2... 4 або форми над контрольними кільцями. Оскільки товщина декеля по колу циліндра внаслідок нерівномірності натягу - 1 2
Вання неоднакова, підвищення декеля над контрольними кільцями слід вимірювати в місцях, ближчих до западини. Крім того, необхідно так само остаточно виміряти товщину декеля після припрацювання (1...2 тис. відбитків) і додаткового його підтягування.
Міжцентрова відстань регулюється за Рис. 5.34. Схема вимірювання допомогою гвинтового механізму (з показу - зазоруд
Ючою шкалою) поворотом ексцентричних втулок, установлених на осі ОЦ.
Для офсетних машин «Ріапеїа Уагітаї:» (Німеччина) при товщині паперу 0,1 мм рекомендуються такі відношення діаметрів циліндрів:
00ц 0т= = 1:0,999:0,9986. Більш докладні дані про налагодження ДА містяться в технічних паспортах машин.
У сучасних друкарських машинах регулювання натиску здійснюється автоматично залежно від товщини ЗМ.