Механізми натиску
Ці механізми призначені для вмикання, вимикання та регулювання тиску в ЗК циліндрів ДА переміщенням осей циліндрів, установлених у рухомих опорах або в ексцентричних втулках.
У РРМ ОЦ 19 (рис. 7.4, а) підходить або відходить від ДЦ 17 і ФЦ 1 при повороті ексцентричних втулок 16, в яких обертаються на підшипниках цапфи ОЦ.
Зовнішні ексцентричні втулки 18 можуть повертатися за допомогою черв’ячної передачі 2 на невеликий кут, необхідний для встановлення ОЦ під час монтажу машини.
У сучасних РРМ натиск умикається від індивідуального електродвигуна або гідравлічного чи пневматичного циліндра.
Поворот ексцентричних втулок 16 ОЦ машини ПОК-70 здійснюється від електродвигуна 5 натисненням на кнопку «Вмикання натиску» або на кнопку «Вимикання натиску». Через черв’ячну передачу 10 повертається на півоберта кривошип 9, через систему важелів 11...13, 4, 14 він приводить в рух ексцентричні втулки 16. Положення важільної системи при вмиканні натиску на схемі показано жирними лініями, а при вимиканні — тонкими. Окреме регулювання положення лівої та правої втулок 16 під час монтажу машини здійснюється стяжними гайками 15. Зупин електродвигуна провадиться за допомогою кінцевого вимикача 8, яким керує кулачок 7. Стрічкове гальмо 6, зв’язане з електромагнітом, зупиняє рух механізму натиску.
Рис. 7.4. Схеми механізмів натиску з механічним (а) та гідравлічним (б) приводами в РРМ |
Для повороту ексцентричних втулок 2 ОЦ в машині ПОК-84 використовуються гідроциліндри б (рис. 7.4, б), шарнірно закріплені на стінках ДА. Коли подається масло у верхню або нижню порожнину гідроциліндра, відбувається відповідне переміщення поршня 7, який через шток 5 повертає ексцентричну втулку 2. Регулювання тиску між циліндрами здійсюється гвинтами 4,1.
Одночасно з умиканням або вимиканням натиску блокувальний пристрій, з’єднаний з ексцентричною втулкою 2 ланкою 3, автоматично приставляє або відставляє від форми накочувальні валики фарбового та зволожувального апаратів і блокує роботу їх передавальних валиків у разі вимикання натиску.