Циліндри друкарського апарата, механізми для закріплення декеля і форми та механізми для суміщення фарб
Кожен з циліндрів ДА для контролю їх взаємного положення має на краях спеціальні калібровані кільця двох видів: контактні або контрольні.
Більшість АРМ мають контрольні кільця. Правильність розміщення циліндрів визначається зазорами між контрольними кільцями. Зазор вимі-рюють щупом — каліброваною стальною пластиною завтовшки 0, 02 ...1 мм. Розміри зазорів мають відповідати паспортним даним.
Контактні кільця, як правило, мають розмір, що дорівнює початковому колу шестерень приводу, і притискуються одне до одного з певним зусиллям. Це дає змогу стабілізувати положення циліндрів у радіальному напрямку. Оскільки міжцентрова відстань циліндрів стала, ступінь деформації ГП і тиск можна регулювати, тільки змінюючи товщини декеля та друкарської форми. При цьому складніше регулювати тиск у процесі друкування на різних видах паперу. Через це контактні кільця використовують лише на ФЦ й ОЦ (рис. 5.27, а). ДЦ не має контрольних кілець, тому можна цілеспрямовано змінювати міжцентрову відстань ОЦ та ДЦ.
При вмиканні натиску контрольні кільця притискуються одне до одного із зусиллям, більшим від сумарного зусилля друку. Внаслідок цього у підшипникових вузлах зазори вибираються в один бік, а деформація самих циліндрів залишається протягом усього циклу практично сталою. Контактні кільця зменшують віброакгивність ДА в момент припинення силового контакту, тобто в період суміщення неробочих поверхонь циліндрів.
На рис.5.27, в зображено варіант розмірної схеми ДА машини «Speedmaster SM 52» фірми «Heidelberg», де показано положення форми та офсетного ГП відносно контактних кілець. Дотримання необхідного пере-
А
ФЦ Контактне кільце 0 180 мм |
ДЦ / в
Рис. 5.27. Контрольні кілі, ця на формному та офсетному циліндрах («), захоплювачі ДЦ (б), варіант розмірної схеми ДА (в) і структура поверхні ДЦ (;;) машини «Speedmaster 102» фірми «Heidelberg»
Вищення форми над кільцями (0,1...0,15 мм) і необхідного заниження офсетного ГП відносно кілець (0...0,05 мм) забезпечується набором піддекельного матеріалу. Наявність зазору 0,35 мм між кільцями друкарського й офсетного циліндрів дає змогу регулювати тиск залежно від товщини ЗМ зміщенням ОЦ.
Для забезпечення точних розмірів зображення на відбитках необхідно витримувати встановлені для машини співвідношення робочих діаметрів циліндрів ДА. При зміні товщини ЗМ слід установлювати тиск між циліндрами, змінюючи товщину форми, декеля і розмір щілини між контрольними кільцями відповідно до паспортних даних.
Поверхня кожного циліндра ДА по колу поділяється на робочу частину та западину. В западинах розміщено пристрої для закріплення форми, декеля та захоплювачів для проведення аркуша через зону ДК.
Циліндри виготовляють порожнистими, відлитими з високоміцного чавуну, або зварними із сталі, а також стальними суцільнокованими. Опори циліндрів у швидкохідних машинах роблять на підшипниках кочення, а в тихохідних — на підшипниках ковзання.