ЕКОНОМІКА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ МАЛОГО БІЗНЕСУ

Планування малого бізнесу

Цілі, завдання і стратегії пропонованого підприємства повинні бути розглянуті і перетворені в план дій. Сам план має безліч застосувань. Він допомагає інвесторам, банкірам, постачальникам і оптовим продавцям ухвалювати рішення про роботу з даною фірмою; він сприяє також формуванню позитивного відношення до фірми працівників, дистриб'юторів і покупців.

Але ж основною метою розробки бізнес-планів є Залучення інвестицій. Бізнес-плани дають можливість сотням підприємств малого бізнесу домовитися про позики і інвестиції. Оптовики і постачальники також погоджуються надати кредити власникам-менеджерам залежно від якості бізнес-планів. Цей комерційний кредит є вирішальним в роботі багатьох фірм.

Елементи бізнес-плану включають короткий виклад основних цілей і стратегій фірми, короткий опис менеджерів фірми, юридичну форму, аналіз конкурентної ситуації, визначення ринку, розгляд продуктів і послуг, фінансову програму, організаційний і виробничий менеджмент, політику фірми по відношенню до персоналу, а також план реалізації і контролю.

Кожен бізнес-план повинен відображати унікальні риси галузі виробництва. Виробничі, будівельні, торгуючі оптом і уроздріб, такі, що надають послуги, експортно-імпортні фірми – всі мають відмінності, які необхідно вивчити. Остаточно оформлений документ бізнес-плану повинен мати високу якість.

Значні ділові рішення є серцем будь-якого бізнес-плану, як для нової, так і для існуючої фірми. Успіх підприємства залежить від якості рішень, прийнятих в початковому процесі планування

Існують два види ділових рішень:

Перший вигляд – включає встановлення правил, вживаних знову і знову в одній і тій же ситуації (наприклад, правила забезпечення кредиту, система надання відпусток, робочий годинник і подібні до цих рішення).

Другий вигляд – відноситься до подій, що не повторюються регулярно, тому кожен вибір унікальний (наприклад, вирішення про вихід фірми на нові ринки, випуск нової продукції, зміна іміджу фірми, реакція на зміну економічної ситуації, взаємодія з новими формами конкуренції).

Ухвалення ділових рішень потрапляє в другий вигляд, оскільки вони не є однаковими. Підприємець-планувальник в процесі ухвалення рішень повинен:

· Визначити проблеми або відносини, яким слід приділити увагу перед тим, як підприємство може відкритися.

· Вибрати декілька рішень або варіантів можливих рішень для кожної проблеми.

· Вибрати найбільш відповідне рішення для кожної проблеми.

· Вибрати шляхи реалізації ухвалених рішень.

· Спланувати методи контролю за виконанням кожного рішення і виробити технологію поправок, вживаних при необхідності.

Можливими областями для ухвалення ділових рішень в малому бізнесі можуть бути:

1. Вибір назви фірми

2. Отримання ліцензій

3. Планування виду діяльності

4. Найм, відбір і навчання персоналу

5. Планування податків

6. План виробничого менеджменту

7. Цінова політика

8. Реалізація і методи контролю

9. Управління ризиком

10. Продажі, реклама, просування на ринок

11. Канали і система розповсюдження

12. Управління рухом грошових коштів і облік

13. Відповідність законам, правилам, обмеженням

14. Планування соціальної відповідальності

15. Довгострокове планування

16. Різні інші рішення

Кожен підприємець повинен мати уявлення про вигляд бізнесу, яким він збирається займатися. Коли це рішення ухвалене, він може розробити набір цілей і завдань і придумати стратегію для досягнення цих цілей. Ця частина процесу дозволяє фірмі перетворити цілі в дії. На цій стадії рішення можуть бути уточнені і вибрані дії можуть почати реалізовуватися. Коли цілі, завдання і стратегії визначені, фірма може починати діяти цілеспрямовано.

Бізнес-плани піддаються оцінці з боку багатьох людей.

По-перше, будь-яке підприємство потребує капіталу для функціонування. Фінансові інститути приймають рішення інвестувати у фірму гроші, ґрунтуючись на якості, працездатності і презентабельності її бізнес-плану.

По-друге, працівники відчувають себе безпечніше, якщо вони бачать, що організація добре спланована.

По-третє, постачальники і оптові продавці матимуть справу з підприємцем і, можливо, нададуть йому деякий кредит, якщо відчують, що фірма ґрунтовна, дистриб'ютори і клієнти також швидше захочуть встановити довгострокові відносини з фірмою, яка представляється добре спланованою.

При розробці детального бізнес-плану необхідно слідувати 15 крокам. Ці кроки відповідають тому, що називається бажаним наближенням доходів до планованих, яке починається з розгляду того, який розмір надходжень власник-менеджер вважає задовільним.

Крок 1. Визначення величини бажаних доходів і розробка способу їх надходжень. Очікуваний дохід тут визначений і як прибуток від інвестицій власника і як оклад за його роботу. Визначивши загальний розмір прибутку або окладу, визначають величину бажаного доходу. Потім підраховується об'єм продажів, необхідний для цього доходу. Ці розрахунки можуть бути зроблені з використанням виробничої статистики, яка доступна у цей момент. Очікуваний дохід, об'єм продажів, і інша виробнича інформація потім стає базою формулювання проекту доходу, який показує потік доходів і витрат для першого року роботи фірми.

Крок 2. Вивчення передбачуваного регіону ринку для визначення: чи може бути реалізований цільовий об'єм продажів, розрахований в Кроці 1. Якщо ваші дослідження показують, що об'єм продажів, необхідний для отримання очікуваного доходу, неможливий в даному регіоні, ви можете уникнути марної трати часу і грошей шляхом відмови від плану продажів в цьому регіоні.

Дослідження можуть бути проведені шляхом вивчення потенційних покупців фірми безпосередньо або шляхом збору інформації з суспільних публікацій.

Вивід про те, що фірма, можливо, не може бути установлена, є одним з варіантів результатів ринкових досліджень. Тому крок 2 дуже важливий для прийняття рішення вірогідним власником.

Крок 3. Планування форми балансового листа, перше перерахування використовуваних активів і їх вартість. Зробіть список активів, які плануєте використовувати на підприємстві, з приблизною оцінкою вартість кожного активу.

Цей список повинен включати всі потреби бізнесу в активах, включаючи: сировина або інвентар для продажу; землю і споруди; устаткування і інструменти; стартові грошові кошти.

Необхідно вирішити, чи треба організовувати фонд кредиту покупцям. Купити або орендувати устаткування або будівлі? Якого типу умови платежів будуть використані у відносинах з постачальниками?

Успіх підприємства дуже часто безпосередньо пов'язаний з наявністю достатньої кількості виробничих фондів.

Крок 4. Визначення джерел інвестиційного капіталу і фондів для початкових оперативних витрат. Визначивши, які активи необхідно використовувати в своєму бізнесі і скільки вони коштуватимуть, необхідно вирішити, як забезпечити їх наявність.

Забезпечення підприємства власним капіталом означає, що власник компанії витрачає свої власні гроші для платежів за активи, використовувані в бізнесі. В цьому випадку гроші можуть поступати тільки від підприємця або від інших учасників бізнесу.

Проте, необхідно запитати, чи є у вас достатньо грошей для самостійного забезпечення фондами власного бізнесу або є потреба в додаткових інвестиціях. При необхідності використання позикових засобів власник повинен визначити, скільки займатиме у інших.

Дебіторське фінансування або фінансування через зобов'язання – це інший метод отримання капіталу для бізнесу. Це може означати отримання капіталу від постачальників і оптовиків, які матимуть справу з новим підприємством, або позика капіталу у фінансових інститутах. Визначите, чи можете ви отримати позику у фінансових інститутах? Якщо так, то скільки це стоїть?

Забезпечення виробничими фондами відрізняється від забезпечення оборотними фондами. Виробничі фонди зазвичай інвестуються на тривалий час, тоді як інвестиції до оборотних фондів в основному необхідні тільки на недовгий термін, від декількох днів до року і більше. Необхідно враховувати і розуміти цю різницю.

Крок 5. Вибір юридичної форми організації. Визначившись з потребою в надходженнях, розмірах ринку і розмірах інвестицій, які знадобляться бізнесу, необхідно вибрати юридичну форму організації. Вивчення цього питання покаже переваги і недоліки того або іншого виду власності, які потрібно знати перед відкриттям бізнесу.

Крок 6. Вивчення положення і місцезнаходження із специфічними характеристиками, які задовольняють потреби фірми. Дуже багато підприємства малого бізнесу розташовуються довільно, в будь-якому місці без аналізу того, чи є це місце відповідним для їх бізнесу.

Вивчення місцеположення повинне привести підприємця в те місце, де ділові можливості найвищі і де територія і будови вдало впишеться в конкретний бізнес.

Крок 7. Розробка плану розповсюдження і продажів для фірми. У покупців завжди є чітке уявлення про те, що вони хочуть купити, і, якщо вони не знаходять цього в одному місце, вони куплять це ще де-небудь. Завдання підприємця, - визначити, які товари або послуги хочуть споживачі, і, потім, запропонувати ці товари або послуги способами, які привабливі, цікаві і підштовхують покупців до дії.

Основою концепції ринку є надання потрібного продукту в потрібному місці з нормальними умовами, за ціною, прийнятною для покупця, і з достатньою інформацією про просування товару на ринку і продажі для того, щоб викликати інтерес до покупки.

План продажів і розповсюдження включає широкий круг питань: це ділова активність, така як виробництво і презентація, управління майном, покупка, продаж, реклама і стимулювання, класи товарів, життєві цикли, ринкові тенденції, розповсюдження товарів, дисконт, підйоми і падіння ринків, поворотні умови і інші цінові умови.

Крок 8. Розгляд моделей поведінки покупців і споживачів для підготовки бізнес-плану. Позитивне моделювання в роздрібній, оптовій торгівлі або виробництві побудоване з урахуванням купівельних звичок і націлене на оперативну ефективність. Хороший потік вантажів і матеріалів, легкий доступ до товарів або складових виробництва і прості комфортабельні умови для робочих є ключем до хорошої моделі, хоча багато підприємців не можуть розпізнати цього.

При складанні стратегічного плану необхідно намалювати основний план дій на даний момент, який відображав би головні принципи моделювання з урахуванням типу і напряму діяльності фірми.

Крок 9. Ухвалення рішення про політику по відношенню до персоналу фірми і встановлення етичних вимог. Малі підприємства часто піддаються критиці за нездатність зберегти якісних кадрів працівників.

Власникові необхідно планувати політику по відношенню до персоналу фірми, відповівши на наступні питання:

Як бізнес привертатиме і утримуватиме хороших службовців?

Як спостерігати за працівниками?

Які додаткові пільги фірма має намір забезпечити?

Хто буде просунутий і коли?

Якою буде політика відпусток і пропусків по хворобі?

Чи запропонує фірма пільги по здобуванню освіти?

Крок 10. Вивчення шляхів управління діями і встановлення продуктивних цілей в процесі проведення соціально-активної політики. Бізнес повинен ефективно працювати і з високою продуктивністю, щоб конкурувати в сучасному діловому середовищі.

Виробництво – це процес звернення сировини і іншого в товари для продажу. Звичайне виробництво вимагає управління багатьма ресурсами, включаючи капітальне устаткування, матеріали, будівлі і людські ресурси.

Менеджмент виробничих процесів повинен бути соціально відповідальним, що означає дбайливе відношення до навколишнього середовища, відповідальність за хороше самопочуття службовців і дотримання інших соціальних вимог суспільства.

Крок 11. Встановлення відповідних методів контролю для підтвердження виконання плану. Для успішної діяльності фірми дуже важливий зв'язок між плануванням і контролем. Якщо плани були добре сформульовані, важливо упевнитися в правильному і ефективному їх виконанні. Необхідно також відпрацювати процес контролю за виконанням планів, процес моніторингу операцій, процес внесення змін.

Крок 12. Оцінка того, чи слід надавати кредит покупцям або контрагентам. Питання надання кредитів покупцеві або іншому підприємству має багато аспектів. Необхідно розглянути різні види планів кредитування і пристосувати їх для Вашої фірми. Важливо врахувати, що для фінансування контрагентів або кредитування покупців товарами, відстрочивши отримання від них грошових коштів, Вам знадобиться інвестиційний капітал.

Крок 13. Встановлення відповідної системи облікових записів. Інформація з відповідних облікових записів є істотною для ухвалення рішення в кожному бізнесі. Ця інформація також необхідна при підготовці звітів, сплати податків і аналізу операцій. Кожна нова фірма повинна розробити зручну систему обліку на стадії планування. Фінансові установки важливі для процесу контролю і показують області, в яких можуть бути проведені зміни. Необхідно збирати і записувати фінансову і бухгалтерську інформацію щодня, і повинні бути продумані такі системи, які зробили б процес її застосування простим.

Крок 14. Огляд ризиків ведення бізнесу і визначення того, як з ними справитися. Малий бізнес стикається з ризиками щодня. Чим більше ми знаємо про ризики, що підстерігають нас, тим краще ми можемо підготуватися до захисту від них. Основними питаннями, на які необхідно отримати відповідь є:

Чи можна уникнути ризику?

Чи повинна фірма сама покривати збитки, які з'являються, коли ризики перетворюються на проблеми?

Чи можна застрахуватися від ризиків?

Крок 15. Вивчення законів і правил, що впливають на бізнес. Існує законодавча база, що відноситься до більшості аспектів бізнесу, і власник-менеджер повинен знати їх, щоб уникнути ненавмисних порушень.

Інші соціальні області, що відносяться до малого бізнесу, - це закони, що стосуються податкової політики, цінової конкуренції, реклами, кредиту, суспільної відповідальності, безпеки продукції.

Стратегічний план для малого бізнесу повинен розглядати все 15 кроків, оскільки вони співвідносяться з цілями фірми. Ці кроки дають основне уявлення про процеси планування. Сюди можуть бути також включені додаткові пункти: назва фірми, система закупівель, інвентарний контроль, банківська справа, бюджет, зберігання інформації, комп'ютерна підтримка, стандарти підтримуючого сервісу, доставка, дослідження, виробництво.

Елементами бізнес-плану можуть служити все 15 кроків стратегічного планування фірми. Кожна ситуація в бізнесі унікальна, і елементи, які повинні бути в лані якої-небудь фірми, можуть не підходити до планів інший, і навпаки.

1. Короткий виклад основних цілей і стратегій фірми. Одно-, двусторінкове резюме, що визначає завдання і цілі фірми, дає огляд фірми (компетентність менеджменту, продукти і послуги, як фірма бачить саму себе) в дуже позитивному тоні.

2. Короткий опис менеджерів фірми. Тут описуються уміння, освіта і біографічні дані команди управління, а також список функцій управління і індивідуальні області відповідальності.

3. Юридична форма. Ця частина бізнес-плану указує юридичну форму організації і причини вибору цієї форми. Вона також пояснює тип діяльності, якою фірма збирається зайнятися.

4. Визначення ринку. Тут описуються ринки, на яких фірма збирається працювати, а також смаки і переваги споживачів і покупців на ринку. Тут же пояснюється, як фірма збирається розвивати ринок.

5. Аналіз конкурентної ситуації. Указується область промисловості, в якій дана фірма збирається конкурувати з іншими (разом з передбачуваними тенденціями в області промисловості), а також дається повний аналіз конкурентної ситуації.

6. Розгляд продуктів і послуг. Ця частина плану визначає специфічні продукти і послуги, які поставлятимуться, з розумним поясненням, чому вони застосовні на передбачуваному ринку. Тут також визначається конкурентна перевага фірми, обговорюються специфічні якості особливого продукту або послуги фірми.

7. Організаційний і виробничий менеджмент. Представляється організаційна структура і показується, як фірма планує проводити продукцію і послуги, бажані споживачем. Показуються виробничі можливості фірми, їх розташування, тип і число людей, яких фірма збирається найняти, необхідні верстати і устаткування, система розподілу, яка використовуватиметься, виробнича програма, програми просування товарів і збуту, а також встановлювані ціни.

8. Фінансова програма. Це – фінансовий план, що складається з двох частин. Перша частина – це план фінансування або вкладення активів, які необхідні, щоб почати справу. Друга частина – це план доходів або ліквідності для того, щоб забезпечити рух грошових коштів в процесі діяльності фірми.

9. Відношення до людей. Розглядаються відносини фірми із співробітниками, постачальниками, дистриб'юторами, фінансовими інститутами, державними службами, місцевим населенням і, звичайно, споживачами або організаціями, що обслуговуються фірмою. Кожна з цих областей вимагає великої уваги. Визначення як соціальної відповідальності фірми, так і етичних стандартів, яких вона збирається дотримуватися, повинні бути включені в цю частину.

10. Виконання і контролю. Ця частина має справу з виробничими або операційними планами і технологією і описує, як ці плани реалізовуватимуться. Вона включає опис системи контролю фірми.

Кожен з елементів бізнес-плану та будь-які інші, необхідні фірмі повинні співвідноситися із завданнями і цілями фірми. План повинен демонструвати, що плануючий розуміє, для чого потрібна ця фірма, куди вона прагне і як збирається досягти цього. Декілька акуратно надрукованих і добре написаних сторінок повинні бути присвячені кожному елементу плану.

Всі частини плану важливі, плануючий повинен уникати звичайної тенденції приділяти більше уваги фінансовій програмі плану, чим аспектам продукту або послуги, ринку, менеджменту, організації діяльності, а також відношення до людей.

Плани не мають цінності для фірми без реалізації і того, що за цим слідує. Даремна хороша ідея, якщо ця ідея не реалізується; так само і з бізнес-планом. План повинен включати практичні кроки, які перетворять стратегію на продуктивність, продуктивність в продажі, продажі в гроші, гроші в прибуток.

Інша важлива область бізнес-плану, якою часто нехтують, - це система контролю. Повинні існувати процедури для визначення прогресу і шляхів оцінки того, як використовуються ресурси (фінансові ресурси, верстати і устаткування, люди). Все це повинно йти під назвою «Контроль».

Склавши 15 кроків стратегічного планування діяльності створюваної фірми, вивчивши елементи бізнес-плану, складіть «Лист розробки бізнес-плану». Потратьте якийсь час, розглядаючи питання, і напишіть розгорнену відповідь на кожен з них.

Постановка завдань: У чому полягає Ваша діяльність і як Ви її плануєте?

Цілі: Що Ви плануєте виконати, ґрунтуючись на тому, в чому полягає Ваша майбутня діяльність?

Стратегія: Як Ви реалізовуватимете те, що Ви плануєте виконати?

Реальні дії: Які дії Ви повинні зробити і як поступати, ґрунтуючись на Вашій стратегії?

Десять елементів повинні бути частиною будь-якого бізнес-плану, але у деяких видів діяльності є додаткові чинники, які необхідно вивчити.

Виробництво. Виробничі фірми проводять з сировини споживчі товари або компоненти, використовувані в збірці інших товарів. Вони також можуть збирати споживчі товари. Цей процес може бути прямим виробництвом, тільки збіркою або комбінацією виробництва і збірки.

Підприємці, які планують бути виробниками, повинні розглянути тип виробничого процесу, який вони використовуватимуть, джерела і наявність необхідної сировини, проблеми транспортування сировини і готової продукції. Увага повинна бути також приділене спеціальному устаткуванню і виробничим спорудам, необхідним для виробництва, навикам робочих і наявності відповідної робочої сили, величині приміщень і їх розташуванню, послугам з постачання водою, електрикою і утилізації відходів, а також планованим накладним виробничим витратам.

Будівництво. Фірми, що займаються будівництвом, пред'являють свої вимоги. Вони повинні оцінювати витрати на особливі роботи, ґрунтуючись на описі цих робіт, і потім запропонувати ціну, яка визначає ці витрати, і виявити графік їх завершення. У зв'язку з тим, що проекти зазвичай зводяться в місцях, що обумовлюють витрати по транспортуванню, повинні бути враховані ці витрати, а також наявність матеріалів і графік їх постачання. Необхідно звернути увагу на наявність кваліфікованих працівників для виконання всіх будівельних процесів, починаючи з робіт «нульового циклу» і закінчуючи етапом здачі об'єкту замовникові.

Оптова торгівля. Оптові продавці забезпечують надання багатьох послуг як для виробників, так і для роздрібних продавців. Таким чином, бізнес-план оптового продавця повинен враховувати особливі вимоги до послуг в цьому виді діяльності. Підприємець - оптовий продавець повинен визначити, чи надає він повні послуги, обмежені послуги або брокерські послуги. Необхідно поклопотатися про вибір зручного місця розташування фірми, розмір необхідних споруд і використовувані методи виробничого менеджменту, а також врахувати чи матиме місце і наскільки буде забезпечений міжфірмовий кредит.

Роздрібна торгівля. Успіх роздрібних торговців залежить від кінцевих споживачів, фінансів населення, прийнятих способів витрачати гроша на звичному ринку і рівня конкуренції в даному районі. Інші предмети для розгляду, специфічні для роздрібної торгівлі, включають: місце або будівля, вибрана для торгівлі, сусідні магазини, інтенсивність пішохідного руху, можливість паркування для автомобілів клієнтів, загальні характеристики місцевості, близькість конкуренції, імідж і назва магазина, а також послуги і умови оренди землі.

Роздрібні торговці повинні приділяти особливу увагу товарам, в покупці яких зацікавлений покупець, і витратам, пов'язаним з покупкою цих предметів для перепродажу, зберіганню і інвентаризації по всій області послуг, що надаються покупцеві, і зворотному зв'язку між ними.

Послуги. Особлива увага до потреб і бажань покупця важлива для фірм, що надають послуги. Тоді як послуга – це все, що продає фірма, що надає послуги, підприємець повинен визначити, які саме послуги хоче отримати покупець і який спосіб їх надання він вважає за краще. Таким чином, поведінка покупця повинна бути вивчене в найдрібніших деталях. Методи, як зробити покупця щасливим, також повинні бути вивчені.

Якщо фірма планує надомну роботу, як буває у багатьох випадках, важливими стають інші чинники. Повинна бути вивчена концепція роботи поодинці, а також легальність роботи вдома.

Експорт/імпорт. Привабливою можливістю для малих фірм є відправлення продуктів або послуг в інші країни або покупка продуктів або послуг з інших країн. Унікальність якостей, ціна, доступність, дизайн і імідж грають велику роль в міжнародному визнанні товарів. Встановивши продукт або послугу, експортер повинен ознайомитися з правилами, обмеженнями і законами, які мають відношення до експорту або імпорту. На стадії планування слід зв'язатися з багатьма державними службами, які можуть допомогти експортерові або імпортерові на початку планування.

Ознакою якісного бізнес-плану є його повнота і увага до деталей. Отже, чим краще робота по плануванню, тим більше ефективним буде перехід до справи і вище вірогідність повного успіху. Предмет, що вимагає уважного розгляду, - це остаточний надрукований документ. Оскільки він може бути використаний інвесторами, банкірами, постачальниками, він повинен добре виглядати. Це означає, що він повинен містити кругові і стовпчасті діаграми, ілюстрації, копії сертифікатів про освіту, резюме, таблиці, графіки руху грошових коштів і будь-які інші документи, які можуть підтвердити компетентність команди, що управляє.

Остаточний документ повинен бути поміщений у відповідну обкладинку і, відображати здатність команди, що управляє, робити якісну роботу. Нарешті, документ повинен бути достатньо повним, щоб пояснити плани фірми, але не дуже довгим, щоб не здаватися Неефективним.


ЕКОНОМІКА ТА ОРГАНІЗАЦІЯ МАЛОГО БІЗНЕСУ

НАЙВАЖЛИВІШІ ПОКАЗНИКИ ЕФЕКТИВНОСТІ ПІДПРИЄМНИЦЬКОЇ ДІЯЛЬНОСТІ

№ з/п Назва показника Формула для розрахунку Коментар 1. Узагальнюючі показники результатів господарювання 1.1 Рівень задоволення потреб ринку Із. п.р обчислюється зіставленням виготовленої і реалізованої товарної продукції Вт. п із …

обсягу товарної продукції

Визначають діленням обсягу товарної продукції Вт. п на загальну кількість персоналу Чп 2.2 Трудомісткість продукції Тм = Чп / Вт. п — 2.3 Зарплатомісткість продукції ЗМп = Фз. п / …

Коефіцієнт залучення довгострокових позичкових коштів

Коефіцієнт залучення довгострокових позичкових коштів Кз. п.к обчислюється як частка довгострокових кредитів Кдс у загальному обсязі власних та прирівняних до них коштів Кв. п. Характеризує відносний розмір залучення позичкових коштів …

Как с нами связаться:

Украина:
г.Александрия
тел./факс +38 05235  77193 Бухгалтерия

+38 050 457 13 30 — Рашид - продажи новинок
e-mail: msd@msd.com.ua
Схема проезда к производственному офису:
Схема проезда к МСД

Партнеры МСД

Контакты для заказов оборудования:

Внимание! На этом сайте большинство материалов - техническая литература в помощь предпринимателю. Так же большинство производственного оборудования сегодня не актуально. Уточнить можно по почте: Эл. почта: msd@msd.com.ua

+38 050 512 1194 Александр
- телефон для консультаций и заказов спец.оборудования, дробилок, уловителей, дражираторов, гереторных насосов и инженерных решений.