ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ОФСЕТНОГО ДРУКАРСЬКОГО ВИРОБНИЦТВА . ОСНОВНІ ТЕНДЕНЦІЇ РОЗВИТКУ ОФСЕТНИХ ДРУКАРСЬКИХ МАШИН . СТАН І ПЕРСПЕКТИВИ РОЗВИТКУ ЗАСОБІВ ДРУКОВАНОЇ ІНФОРМАЦІЇ
Технологічні зміни в засобах комунікації безпосередньо торкнулися і видавничо-поліграфічного комплексу. Сьогодні домінують друковані засоби розповсюдження інформації, проте електронні методи проникають у все нові сфери інформаційних комунікацій.
Невпинно зростають потужності комп’ютерних систем, збільшується швидкість передачі даних по оптико-волокнистих провідниках. Запис даних на CD (компакт-диски) та магнітооптичні диски відбувається за лічені частки секунди; завдяки стандартизованим комп’ютерним мережам роширюється обмін даними; вдосконалюється програмне забезпечення; знижуються витрати на всі ці процеси. Вже тепер можна вводити текст у пам’ять комп’ютера з рукопису чи голосу, а ілюстрації обробляти за допомогою цифрових фотокамер з високою роздільною здатністю. Весь цей комплекс є складовою частиною високоякісного цифрового друку «computer-to-print».
Німецькою фірмою «Heidelberg Druckmaschinen AG» проведено аналіз розвитку засобів масової інформації на період до 2010 р. Розглянуто чотири можливих сценарії: песимістичні й оптимістичні (для економіки та технології).
Серед визначальних факторів дальшого існування ринку друкованої продукції названо стан світової торгівлі, рівень освітньої та виховної роботи, розвиток інформаційної сфери, технологічний і загальнополітичний розвиток, екологічний фактор. Попит на друковану продукцію розглядався не лише як показник купівельної спроможності громадян, а й як індикатор рівня освіти та політичного авторитету країни.
На підставі проведених досліджень дійшли таких висновків:
Потужності електронних засобів інформації до 2010 р. суттєво зростуть;
Електронні засоби інформації увійдуть майже в усі сфери видавничо - поліграфічних процесів;
Частка традиційних видів друку в загальному обсязі засобів інформації зменшиться від 70 до 37...57%.
Однак представлені прогнози свідчать про те, що найближчим часом
Абсолютні обсяги поліграфічних послуг зростуть. Це приведе до серйозної конкурентної боротьби між виробниками поліграфічного устаткування.
У табл. 10.1 наведено дані про зміни попиту на друковану продукцію у світі до 2010 р., а на рис. 10.1 відображено чотири сценарії прогнозу розвитку засобів масової інформації.
Т аблн ця 10.1. Зміни попиту на друковану продукцію у світі до 2010 щ млрд дол. США (за прогнозом фірми «Heidelberg Druckmaschinen AG»)
|