| |
Мотивація висновку деяких угод
Часто пишуть про мотиви яких або дій. Як найбільше эфективно провести переговори про висновок угоди? Я наприклад з будь-яким директором гос.організації при розмові наодинці даю зрозуміти про відкіт при покупці в мене. Звичайно це відбувається так - починаю розмову про ринкову ціну аналогічного товару, говорю що моя ціна на скільки^-те нижче ринкової й що можна врахувати інтереси двох сторін при покупці в
мене - купуєте по ринкової, вершки я Вам віддам... Отут треба як би пожартувати
при першій зустрічі з людиною, раслабить його пильність (при першої
зустрічі "без блату" Вас побоюються) - адже одним з мотивів надання
Вам його дорогоцінного часу гос.керівника! є побоювання, не з
чи перевіряє ви організації... - як і будь-якого Гаишника на дорозі (чому Гаишники так люблять поговорити... а потім уже брати)
Важливо з'ясувати, кого на підприємстві які відкоти цікавлять - звичайно є
рішення, що приймаються постачальником - його цікавлять будь-які суми й будь-які
угоди, далі може йти гл.інженер (або аналогічна посада) - його
цікавлять відкоти покрупнее, але почати може із дріб'язку (познайомитися з
людиною й т.д.) і остання й гл. інстанція - керівник. Отут цікаві
угоди посолиднее (не можу сказати точно на які суми, але орієнтовно
для Олександрії - від 100у.е., угоди до цих сум навіть якщо зустрічаєшся з
керівником він може просто передати рішення проблеми своїм замам...).
Моєю основною помилкою в переговорах кілька разів було, що я жартував по
приводу відкотів за столом переговорів НЕ наодинці з головним, тобто мова
ми_-ворог мій (я помилявся, що приймає рішення рада й отже відкотом
вони можуть разом поділитися... ділитися керівник ні з ким не хоче,
хіба що "кидає кістка постачальникові при рішенні невеликих угод...")
Далі, при реалізованій угоді, сама віддача відкоту - теж "невелика проблема"... В
керівника в кабінеті я наодинці віддаю великими купюрами зі словами - це
наша домовленість (той^-те-таке-те сума) або щось у цьому роді. Іноді корисно
запитати - чи можна виконати тут наші домовленості ( чимало - камери,
жучки й т.д.) Ясно, що через секретарку або інші способи (у коридорі, на
вулиці, у машині з водієм...) цього робити не можна. Придумати
обставини щоб залишитися наодинці з керівником у кабінеті - це
проблема керівника (звичайно в нього постійно засідання й наради...)
Після угоди він розуміє, що Ви прийшли не просто так - якщо треба, можна
запитати щось типу Ви зайняті?, може зайти пізніше (або в певне
час?) - у його інтересах залишитися з Вами наодинці...
До речі, хоч я й підкреслюю, що відкоти практикуються на
гос.підприємстві, на приватних підприємствах відкоти так само популярні. Проблема
НП у тім, що іноді сутужніше відрізнити хазяїна від найманця, але
якщо Ви випадково на НП запропонуєте хазяїнові відкіт (урахувати інтерес двох
сторін) - переговори від цього менш эфективными не будуть - завжди можна
отшутиться... Вищий пілотаж у переговорах я вважаю результативні переговори по телефоні, коли, наприклад, при першому спілкуванні з людиною по телефоні потрібно тактовно запропонувати відкіт (запропонувати його так, що навіть якщо телефони прослуховуються, не скомпроментировать відповідального за постачання на тім кінці проведення... й у той же час, щоб не було недомовок - "людин на тім кінці" повинен зрозуміти скільки він одержить, і яким способом, при проходженні угоди...) і одержати добро... коли залишиться тільки виставити рахунок, одержати передоплату, відправити товар і відкіт по призначенню...
Інші матеріали на цю тему:
Добродії, дотримуйте черги
|
|