Схема заміщення асинхронного двигуна
Перетворимо рівняння напруг ротора (11.18), розділивши обидві його ча
стини на ковзання:
(11.22) |
Е 2 = I R2 .I j Х 2
— I 2----- Ь-- I 2 • j.
s s s
Q E 2 * X2 у
З огляду на те, що — = E 2н, а — = У 2Н, можна записати
* * R * E 2 н = 12—— + 12 • jX s |
s s
(11.23)
Беручи до уваги, що 12 = 12kt, де 12 - наведений струм ротора, тобто частина струму статора, що врівноважує розмагнічуючу дію струму ротора; m • w • к
кг =—-—-—-; - коефіцієнт трансформації струмів АД, помноживши (11.23) на
m2• W2 •к2
коефіцієнт трансформації ЕРС ke (11.8), одержимо
2 н
(11.24)
де E2 = E2h • ke - приведена до статора ЕРС нерухомого ротора, вона дорівнює ЕРС статора Е,; R2 = R2 •к = R2 •ke-ki - приведений до статора активний опір обмотки ротора; X2H = X2H • к = X2H • ke • kt - приведений індуктивний опір неру-
E2 = 12 ± I^ • jX2 H : 5 |
або
Ш •w2 •kj2 •к2 k = = ~ 2/2 ш2 • w2 • k |
хомого ротора; |
- коефіцієнт приведення опорів ротора
до статора.
Така заміна дійсних величин ротора приведеними не змінює енергетичних співвідношень в ньому, але дозволяє перейти від електромагнітного зв'язку між колами ротора і статора до електричного зв'язку між ними.
АД може бути представлений електричною схемою заміщення, наведеною на рис. 11.7. Даній схемі заміщення відповідає повна векторна діаграма асинхронного двигуна, що зображена на рис. 11.8. Гілка схеми із струмом І0 називається гілкою намагнічування. Опори R0 і Х0 визначаються магнітними властивостями магнітопроводу. Падіння напруги, викликане струмом I0, дорівнює й протилежне за фазою ЕРС статора Е, і наведеній ЕРС ротора Е2:
діаграма АД |
10-R0 + /o-jX0 = - E1 =-E2 . (11.25)
Параметри схеми заміщення можуть бути встановлені розрахунком або за дослідними даними. Для АД, як і для трансформаторів, проводяться досліди холостого ходу і короткого замикання.