Приборкування сипучих, матеріал з газети "Бізнес"
Пакувальна контора "Быстроупак" сповіщала про себе шановних "гр.гр." замовників чорною вивіскою з круглими золотими буквами .
Ілля Ильф. Євгеній Петров. Дванадцять стільців.
На думку продавців пакувального встаткування, 4 -5 років тому таку техніку усе більше купували самі фермери, виробники продуктів харчування. В останні 1,5-2 року встаткуванням для впакування сипучих особливо активно цікавляться фірми, що обрали впакування основним видом діяльності, оптові торговці.
У Києві налічується вже більше сотні компаній, що займаються фасовкой й упакуванням продуктів. По спостереження експертів, найбільша пропозиція пакувальних послуг у харьковско-донецком регіоні. На другому місці - Дніпропетровська, Київська й Львівська області. Практично не розвинені в пакувальному змісті Запорізька, Миколаївська, Одеська область - ті самі аграрні регіони, які в першу чергу, у такому встаткуванні бідують. З неспеціалізованих пакувальних найчастіше балуються виробники макаронних виробів. Їм і самим куди вигідніше й зручніше здавати на реалізацію вже впакований продукт, та й зайву копійку впаковуючи не сої продукти, заробити не гріх
В Україні багато підпільних фасувальників, що пакують у прозору плівку без імені й адреси. Такі фірми, працюючи в підвалах і сараях обходять податкове законодавство й заважають роботі солідних компаній. Але такого роду бізнес швидкоплинний і приносить невелику, практично одноразовий прибуток.
У Києві впакування в кілограмовий пакет із прозорого поліпропілену з паперовою етикеткою коштує від 5 коп. за штуку, залежно від розміру партії продукту
Упакування в кольоровий поліпропілен і коштують 11 -15 копійок (в обох випадках сировина - фірми - пакувальника.)
На периферії пропозиції по впакуванню в кілограмовий пакет кольорового поліпропілену можуть досягати й 20 копійок
Що потрібно знати, відкриваючи свій цех
Займатися впакуванням продуктів як окремими видами бізнесу не завжди доцільно й вигідно. Зараз фірми, що пропонують послуги впакувань, - це фірми, що займаються оптовою закупівлею продуктів, або виробники якого-небудь продукту
Найчастіше підприємці-виробники виводять фасувальні підрозділи з основного виробничого ланцюга. Наприклад, якщо фірма робить макаронні вироби, те фасовка реєструється окремим малим підприємством, щоб, паралельно з фасовкой своїх макаронів, брати замовлення на впакування
Звичайно, по-перших, з радощів можна фасувати все, що потрапить під руку, тобто всі, із чим прийде до вас клієнт. При цьому особливо не вдаючись у подробиці, чи чистий, чи підготовлений продукт до впаковування. Але, якщо на впакуванні будуть розпізнавальні знаки фірми-пакувальника (а це - вимоги Закону), те несдобровать вашій конторі, коли який-небудь санітар проковтне жучка разом з рисом, вами впакованим
Великі й серйозні фірми, що мають навіть свою торговельну марку, згодом обзаводиться й своїми біологами (карантинні інспектори), які, часом, виявляються вірніше й точніше офіційного сертифіката. Такі компанії вже не можуть дозволити собі впаковувати щось ,якось, кудись, чорнячи славетне ім'я фірми
Отже, що починає пакувальник повинен знати, що йому потрібно:
1. Мати гігієнічний сертифікат на продукт, що повинен фасувати. Цей документ завіряє в тім, що конкретний рис чистий від усякого дурного впливу паразитів і не містить слідів їх життєдіяльності
2. Мати офіційний документ на плівку, у яку заховають цей рис (докладніше - див. стор. 30).
3. Мати сертифікат Укрцсм на встаткування, що підтвердить, що агрегати зроблені у відповідності з усіма Дст й Остами, а залізо, з якого зроблені ніяк "не скривдить" харчовий продукт
Якщо підприємець захоче не тільки пакувати чужий продукт, але й сам закуповувати, фасувати й продавати впаковані продукти, необхідно в районній адміністрації одержати ліцензію на оптову торгівлю сипучими продуктами. І зареєструватися як юридична особа і як приватний підприємець у податковій адміністрації.
Далі: Економічна ефективність експлуатації напівавтомата для розфасовки й упакування сипучих продуктів, грн.*
|