Бетонування
Бетонну суміш готують на автоматизованих бетонних заводах, в авто бетонозмішувачах, які завантажені сухими компонентами на бетонних заводах, а також в окремих бетонозмішувачах.
Заводи товарного бетону обслуговують будівництво в радіусі 20-30 км.
Рис. 3.4 - Транспортування бетонної суміші: а - автобетонозмішувач; б - автобетононасос; в - основні типи бетононасосного устаткування; г - автономна розподільна стріла і зона її дії; 1 - базовий автомобіль; 2 - привід піднімання; 3 - бак для води; 4 - бетонозмішувальний барабан; 5 - отвір для навантаження; 6 - шарнірно-зчленована стріла; 7 - бетоновід; 8 - приймальний бункер; 9, 10 - автобетононасос |
Транспортують бетонну суміш із заводів звичайно в автобетонозмішувачах. Їх використовують для транспортування сухої суміші до 70 км, приготування з неї в дорозі готової бетонної суміші, а також для перевезення готової суміші на менші відстані (30 км) (рис. 3.4).
У межах будівельного майданчика бетонну суміш транспортують бетононасосами, кранами у баддях, пневмонагнітачами.
Бетононасоси подають суміш в усі види конструкцій, у місця, недоступні іншим засобам механізації. Це високопродуктивна машина (10-95 м /год.) безпреривної дії, призначена до подачі бетонної суміші на відстань 250-400м і на висоту до 50-100м по трубопроводах.
Існують три види установок - стаціонарні, причепні й, самохідні (рис. 3.4).
з
Стаціонарні установки продуктивністю понад 20-40 м /год використовують при значних обсягах конструкцій (5000-10000 м). У конструкції обсягом 500-1000 м застосовують як стаціонарні, так і причіпні бетононасоси продуктивністю 10 м /год. Бетонування розсереджених конструкцій обсягом не менше 50 м, а також подачу бетонної суміші у важкодоступні місця раціонально виконувати із застосуванням причіпних і самохідних бетононасосів, які оснащені інвентарними шарнірно-зчленованими розподільними стрілами.
Автобетононасоси - це установки з бетононасосом і розподільною шарнірно-зчленованою, гідравлічною повноповоротною стрілою, що
змонтовані на шасі автомобіля (рис. 3.4). Мобільність і можливість подавання бетонної суміші на відстань до 27 м і висоту до 23 м забезпечують високу ефективність використання їх для бетонування різноманітних конструкцій (рис. 3.4).
Нормальна експлуатація установок забезпечується при транспортуванні бетонних сумішей рухливістю 8-15 см, що відповідає вимогами її переміщення по трубопроводу на максимальній відстані.
Крановий спосіб подачі бетонної суміші (інтенсивність до 20 м /добу) використовують для бетонування різноманітних конструкцій, будинків, споруд. Бетонну суміш транспортують у баддях місткістю 0,5-3 м. Баддя - це зварна металева конструкція, що складається з корпусу, каркаса, заслінки, важеля. Бадді бувають поворотні й неповоротні. Поворотні бадді заповнюють бетоном з транспортних засобів у горизонтальному положенні.
Для бетонування невеликих монолітних конструкцій (площею 5-8 м ) раціонально використовувати переставні стрічкові конвеєри.
Пневмотранспортування бетонної суміші забезпечує простоту керування процесом. Пневмонагнічувачі застосовують для подачі бетонної суміші у важкодоступні ділянки споруд, при бетонуванні тунелів, закладанні стиків і т. д. При дальності подачі до 200 м і висоті до 35 м продуктивність такої системи подачі складає 10-20 м /год. Застосовують різноманітні способи пневмотранспортування: в сухій суміші тверді частинки матеріалу обдувають повітряним потоком і вони в завислому стані переміщуються по трубопроводу; жорстка бетонна суміш подається у трубопровід порціями, які рухаються під тиском стиснутого повітря; рухома в’язкопластична суміш транспортується суцільною масою стиснутим повітрям.
Для транспортування сухої суміші використовують цемент-гармати і набризк-машини. Готові суміші транспортують розчинонасосом з
пневматичною приставкою, а також камерними пневмонагнітачами.