Оцінка споживчих вимог
Споживчі властивості меблів визначаються сполученням утилітарних й естетичних властивостей. Такі показники не можуть бути виражені у фізичних або вартісних одиницях. їх рекомендують оцінювати органолептично, в умовних одиницях - балах. За раніше прийнятою методикою атестація якості продукції меЬлевого вирооництва визначалась за вищою, першою і другою категорією якості, на основі карт технічного рівня якості, що не виключає застосування цієї методики при сертифікації продукції в сучасних умовах.
Атестація меблевої продукції проводиться за трьома категоріями якості:
Вища - вироби за своїми техніко-скономічними показниками відповідають або переважають досягнення вітчизняної та зарубіжної науки. В основу закладено наступництво нових моделей високих естетичних властивостей.
Перша - вироби відповідають за своїми техніко-економічними показниками сучасним вимогам державних стандартів України. Це продукція серійного і масового приватного та державного виробництва.
Друга - вироби, що не відповідають за своїми техніко-економічними показниками сучасним вимогам, морально застаріли, підлягають модернізації або зняттю з виробництва.
Можливі умовні одиниці (бали) для оцінки комфортності й естетичних показників наведені в таблиці 1.1.
Таблиця 1.1
|
Кількість показників, що наведені в цій таблиці, можна розширити, див. рис. 1.10. Оцінку якості меблів за такими показниками зручно проводити і при організації конкурсних торгових виставок. Вироби, яким присвоюється вища категорія якості, повинні мати оцінку не менше 27 балів.
При порівнянні споживчих властивостей нових моделей з базовими аналогами проводиться розрахунок на основі даних технічного рівня якості та коефіцієнтів вагомості показників у загальній оцінці споживчих властивостей.
Загальну оцінку споживчих властивостей визначають, за середньозваженим арифметичним показником, Q, що визначається за формулою:
і-і
де: т - кількість одиничних показників споживчих властивостей виробу;
Кі - коефіцієнт властивості 1-го показника, що входить в узагальнений показник; Рі — значення першого показника за картою технічного рівня і якості виробу, бали.
Коефіцієнт вагомості показників у загальній оцінці споживчих властивостей наведено в таблиці 1.2.
Таблиця 1.2
|
Часто виникає потреба, оцінюючи споживчі властивості виробів, порівнювати їх з базовими аналогами. Тільки в такому порівнянні можна судити про рівень споживчих властивостей варіантів продукції, що оцінюється:
<?■ = Q/Q6
де: Qj - рівень споживчих властивостей виробів меблів, безрозмірна величина; Q і Q, - відповідно, значення узагальнюючих показників виробів меблів відповідно до тих, що оцінюються, І базових, бали.
Кожне підприємство, незалежно від форми власності, повинно проводити свою виробничо-господарську діяльність так, щоб вона була для нього економічно вигідна. А показники економічного успіху й економічних результатів - це ефективність менеджменту. На підприємство та менеджмент покладаються ще дві важливі функції - функція маркетингу та функція інновації. Маркетинг охоплює всі сфери роботи підприємства, починаючи з досліджень, проектування і конструктивних розробок до закупки сировини, виробництва і закінчуючи продажем споживачам, обслуговуванням. Підприємство може взяти до уваги і готові вироби, які мають позитивну оцінку на споживчому ринку. Більш ефективною функцією менеджменту є інновації, розробка нових проектів вищої якості. Підприємство повинно давати своєму споживачеві меблі і послуги на вигідніших умовах, ніж конкуренти, і кращої якості. З цього погляду, поняття «інновація» включає в себе не тільки нові проекти виробів і нові технологічні процеси, а й зміни в стилі роботи підприємства в кращий бік - нові послуги, зменшення вартості й інші умови (реклама, упаковка, гарантії, транспортування та ін.)
Очевидно, основою вимог у меблевика є конкретний промисловий взірець, який характеризують таким поняттям, як технологічність, тобто відповідність вимогам матеріало - та енергоощадності, методам масового виробництва за умов зменшення забруднення навколишнього середовища,