Источники
1. Рассчитано по: Россия в цифрах: Краткий стат. сб. Госкомстата России.
М: Финансы и статистика, 1998; Уровень жизни населения России: Стат.
сб. Госкомстата России: М., 1996.
2. Финансовые известия. 1997. № 21.
3. Stanton WJ. Fundamental of Marketing, 1964// McMillan Dictionary of
Marketing and Advertising / Ed. by M. J. M. Rathmell, J. Baker., 2-d Ed.
Chippenham, Wilshire, 1990.
4. Judd R. С The Case for Redefining Services // Journal of Marketing. 1964
(January).
5. Shostack G. L. Breaking Free from Product Marketing // Journal of Marketing.
April 1977. P. 73-80.
6. Sasser W. E.Jr., Olsen R. P. And Wyckoff D. D. Management of Service
Operations: Text and Cases. Boston: Allyn & Bacon. 1978.
7. Hill T. P. On Goods and Services // Review of Income and Wealth. December
1977. P.315-338.
8. Chase R. B. Where Does the Customer Fit in a Service Operation? // Harvard
Business Review. November-December 1978. P. 137-142.
9. Thomas D. R. E. Strategy is Different in Service Business // Harvard Business
Review. July-August 1978. P. 158-165.
10. Kotler P. Principles of Marketing. Englewood Cliffs, N. J: Prentice Hall, 1980.
11. Lovelock С. Н. Towards a Classification Services // Theoretical Developments
in Marketing/ Eds W. Lamb and P. M. Dunne. Chicago: American Marketing
Association, 1980. P.72-16.
12. Idem. Classifying Services to Gain Strategic Marketing Insights // Journal of
Marketing. Summer 1983. P. 9-20.
13. Sasser W. E. Match Supply and Demand in Service Industries // Harvard
Business Review. November-December 1976. P. 133-140.
14. Maister D. H. The Psychology of Waiting Lines // The Service Encounter /
Eds. J. A. Czepiel, M. R. Solomon, and C. F. Surprenant. Lexington, MA: Lexington
Books/D. C. Heath, 1985.
15. Parasuraman A., Zeithaml V. A. And Berry L. L. A Conceptual Model of
Service Quality and its Implications for Future Research // Journal of Marketing.
Fall 1995. P. 48.
16. Cadotte E. R. And Turgeon N. Key Factors in Quest Satisfaction // Cornell
HRA Quarterly. March 1988. P. 45-51.
17. Heany D. F. Degrees of Product Innovation // Journal of Business Strategy.
Springl983. P. 3-14.
18. Отсюда и далее при освещении этого направления в развитии банковского
сервиса Западной Европы использован обзор Л. А. Зубченко «Прямые банки
нового поколения» в сб. «Банковское дело: зарубежный опыт» - Приложе
ние к газете «Финансовые известия» 1/98, ИНИОН РАН, Ассоциация рос
сийских банков, ОАО «Редакция газеты «Известия». С. 56-57.