Робочі характеристики асинхронних двигунів
При холостому ході (Р2 = 0) швидкість обертання «2 близька до синхронної « (ковзання близьке до нуля). Із збільшенням навантаження швидкість обертання зменшується, ковзання зростає відповідно до відношення s = Pej^ (див.
1. 28). З міркувань забезпечення високого ККД це відношення обмежується вузькими межами. Звичайно при Р; = Рн ковзання s = 1,54 ^ 5%. Відповідно «2 = /Р2) являє собою слабко похилу до осі абсцис криву.
Моментна характеристика М = /Р2). Оскільки швидкість обертання двигуна в робочому діапазоні навантажень майже не змінюється, залежність М = /Р2) виявляється досить близькою до лінійної.
Залежність соэф = f[P2). Внаслідок наявності в магнітному колі двигуна повітряного зазору струм статора містить порівняно велику реактивну складову. Це впливає на коефіцієнт потужності. Тому cos9 АД завжди менший одиниці. Найбільше його значення (0,8 ^ 0,9) має місце при номінальному навантаженні. Із зменшенням навантаження він різко убуває, досягаючи при холостому ході значень 0,15 ^ 0,2. Недовантажений асинхронний двигун має низький коефіцієнт потужності.
Залежність п = f(P2). ККД асинхронного двигуна має максимальне значення при номінальному або близькому до нього навантаженні (Р2 ~ РН). При цьому він досить високий. Важливо відзначити, що при навантаженнях Р2 = (0,25 ^ 1,25) РН зміни ККД незначні. Це означає що у великому діапазоні навантажень двигун працює економічно з ККД близьким до максимального.
Залежність I1 = fP2). Струм статора складається із значної намагнічуючої складової I0, що майже не залежить від навантаження, і складової - I'2, що
врівноважує навантаження ротора
• • •
11 = 10 + (- 12) .
Г оловним чином за рахунок I0 асинхронний двигун при відсутності навантаження споживає порівняно великий струм холостого ходу! х.х. Він може бути більшим за 50% від номінального. Із зростанням навантаження струм статора зростає.
Крім перелічених, до робочих характеристик відносять також перевантажувальну здатність двигуна і його механічну характеристику.