Наповненої тари
тари |
Рис. 3.84. Циклограма роботи фасувальної машини: І— подача і відведення тари; II, VII - піднімання і опускання тари; III, V, VII—переключення запірної арматури; IV— створення розрідження в тарі; VI — наповнення тари
Відповідно до ГОСТ 14774-81 «Машины фасовочные для пищевых жидкостей» кількість фасувальних пристроїв в машинах приймають кратною 4. Для карусельних машин приймають кількість фасувальних пристроїв рівною 16, 20, 24 і т. ін.
Поряд з цим ГОСТом регламентовано значення модуля (відношення діаметра каруселі до числа фасувальних пристроїв). Модуль фасувальних машин приймають рівним 35 мм.
Якщо відоме значення кількості фасувальних пристроїв, то діаметр каруселі дорівнює:
DK = ™n'o, (3.110)
де тп — модуль фасувальної машини;
п'0 — прийняте значення кількості фасувальних пристроїв.
Одержане значення Dk потрібно порівняти з допустимим за заданою частотою обертання каруселі, що забезпечує нерозхлюпування рідини з банок (для пляшок таку перевірку здійснювати не потрібно).
Тоді лінійна швидкість переміщення дозувального пристрою дорівнює:
п - D ■ п '
Розрахована таким чином швидкість повинна бути узгодженою зі швидкістю транспортних систем, розподільних зірочок і т. ін.
Кількості розрахованих таким чином параметрів здебільшого вистачає для проведення подальших кінематичних, конструктивних і динамічних розрахунків як фасувально-дозувальних пристроїв, так і машини загалом.
Під час проведення технологічних розрахунків важливим параметром е також витрати енергії. Однак на етапі проектних розрахунків визначити витрати енергії, що споживається машиною на виконання дозувально - фасувальних операцій, практично не можливо, так як енергія витрачається здебільшого на подолання механічних опорів, що діють під час переміщення рухомих робочих органів відносно нерухомих.
Величина цих механічних сил опорів в свою чергу залежить від конструкції розмірів і маси рухомих вузлів, які можна визначити лише наприкінці проектування машини.
При проведенні перевіркових розрахунків статична складова потужності привода може бути розрахована за виразом:
(3.112)
де С0І — кутова швидкість г-го рухомого робочого органу машини;
Mj — крутний момент сил опору переміщення г-го робочого органу;
/7 — к. к.д кінематичних пар, що входять до складу привода.
Конкретна структура виразів дляМі залежить від конструкції і прин
ципу роботи машини.
Розрахований і вибраний таким чином електродвигун буде гарантовано замалої потужності, особливо для забезпечення надійного розгону каруселі й виходу машини на усталений режим роботи.
Більш коректне значення потужності двигуна можна одержати, якщо скористатись формулою:
(3.113)
де /, — приведений до вала двигуна момент інерції г-го робочого органу, що обертається;
tp — час розгону ротора (каруселі), приймають tp = 0,9-1,1 с.
Формулу (3.113) можна застосовувати тільки за умови, що відомо конструктивне виконання всіх вузлів машини. У випадку проектного розрахунку застосовують формулу (3.112), одержане значення потужності збільшують в 1,7-2 рази, і за цим значенням попередньо вибирають електропривод.