Обманчивая газетная реклама

Електронна бібліотека Інституту журнальчикістики

к. філол. н.
УДК 659.1(091)(072)

Лекційний фонд

Аналізується неувязка оманливої реклами з точки зору її розвитку як неетичної масової комунікації. На думку создателя, оманлива реклама є потужною маніпулятивною технологією, що має свої генетичні ко­рені. Сутність порушення нею морально-етичних основ суспільного життя полягає в спонуканні до недобро­совісної конкуренції, наданні недостовірної, іноді брутально неправдивої інформації, що можна виявити на діахронічному зрізі в історичному контексті.
Ключові слова: оманлива реклама, маніпулятивні технології, етичні норми і принципи, суспільна мо­раль, етика й професіоналізм рекламної діяльності.

In the article it is analyzed the problem of puff-advertising in its development as non-ethic mass communica­tion. For an author opinion, the puff-advertising is a manipulation technique which has its genetic roots. The nature of breaking of moral basis of social life is caused by unfair competition, coverage of biased and unreliable infor­mation, that can be shown diachronically in the historical context.
Keywords: puff-advertsing, unconscionable advertising, manipulation techniques, ethical standards and princi­ples, social moral, ethics and professionalism of advertising activity.

Анализируется неувязка обманчивой рекламы исходя из убеждений ее развития как поэтичной массовой коммуникации. По воззрению создателя, обманчивая реклама с её сильной манипуляционной технологией, имеет свои генетические корешки. Суть нарушения ею морально-эстетических основ публичной жизни состоит в том, что она понуждает к нерадивой конкуренции, предоставлению недостоверной, время от времени грубо неправдивой инфы, что можно узреть на диахроническом срезе в историческом контексте.
Ключевики: обманчивая, нерадивая реклама, манипуляционные технологии, эстетические нормы и принципы, общественная мораль, этика и профессионализм маркетинговой деятельности.

Cвітова практика підтверджує, що справжній розвиток рекламної індустрії в країні завжди супроводжується атмосферою довіри до реклами з боку споживачів. А це досягається не тільки рівнем і майстерністю творчого подання маркетингового повідомлення, а й правдивістю та точністю його викладу. Фальш у рекламі сприймається споживачем товару як омана, що може набувати різноманітних форм, більшість із яких є дуже суперечливими. Так, скажімо, надто складно визначити, що вважати правдою в рекламі. Для світової практики оманлива реклама стала основною проблемою, що розглядається кодексами саморегулювання рекламної галузі. Не обходиться здесь без національних правил і норм при розгляді питань безпеки, здоров'я, гарантій, етики, дискримінації, захисту окремих груп, наприклад, дітей і молоді, бідних і престарілих, особливо ж у випадках специфічного продукту — цигарок, алкоголю тощо. З поняттям "оманлива реклама" пов'язані різні прикметники: неправдивий, дезорієнтуючий, хибний тощо, а також уявленя про рекламу як про недобросовісну, недостовірну, несумлінну комунікацію.
Історія виникнення і розвитку оманливої реклами сягає коренями в давнину. Вже на початку зародження рекламної цивілізації до цієї доволі поширеної комунікації висувалися розумні вимоги: реклама виновата бути правдивою, а в ідеалі — безпристрасною. Наприклад, на одній з помпейських стін була написана така древна епіграма:
Я дивуюсь тобі, стіно,

Як могла ти не впасти,

А продовжуєш нести

Стільки поганих написів.
Уже в добу античності на ринкових площах було введено посаду агоронома, який слідкував за порядком, щоб оповісники чітко виконували свої обов'язки, виголошували заклики в дозволених місцях і т. п. Також з'явилася посада астинома — загальноміського охоронця норм, який пильнував, щоб чесно проходила торгівля, за користувалися відповідними мірками, була усна реклама пристойною. Адже завжди знаходилися "добродії", котрі прагнули нажитися за рахунок наївних і довірливих людей [1, 50—51]. Прагнення до підвищення рівня продажу продуктів та послуг завжди було присутнє у торговців, які не завжди досягали цієї мети чесним шляхом.
У зрілому Середньовіччі (XI—XIV ст.) оманлива реклама знову відроджується в розпалі ярмаркової штовханини, серед емоційної збудженості продавців і покупців. У тогочасних англійських джерелах вона набуває назви "puff-advertising" ("дута" реклама). Саме на ярмарках використання облудних прийомів і хитрувань позволяло зібрати з простаків багатий сбор грошей.
Але й за межами ярмаркових торговищ облудної реклами було вдосталь. Один із її зразків — поширення булл — папських послань, які закликали на боротьбу з маврами. Вони поціновувались і як охоронні грамоти, оскільки їхнє придбання дарувало відпущення гріхів. А ще вони здобули славу зцілювальних засобів. Але торгівля цими "цінними паперами" йшла не дуже добре, і тоді почалася "puff-advertising". Саме про це читаємо зокрема в анонімній середньовічній повісті "Життя Ласарильйо з Тормеса", де в одній із сюжетних колізій мовиться про те, як головний герой потрапляє на службу до клірика, котрий займається своєрідною комерційною торгівлею, а відтак і рекламуванням своїх продуктів. Ось що розповідає про свого патрона Ласарильйо: "Входячи в село, він, перш ніж запропонувати грамоти, обдаровував кліриків і священиків різними дрібничками невеликої вартості... Такими дарунками він намагався облудно намовити їх, щоб вони сприяли торгівлі й закликали своїх парафіян розкуповувати гра­моти... Якщо грамоти не брали хорошем, він придумував засоби, щоб їх купували примусово, усіляко обдурюючи люд, часом вельми хитромудрими методами..." [1, 67].

Обманчивая газетная реклама

Как ранее клеили обои. либо ретро обои

Всем привет! Сейчас незначительно необыкновенная статья. Она быстрее Вас позабавит, ежели чему-нибудь обучит, так как пойдет речь о том, как клеили обои много годов назад. Если быть поточнее, то пойдет речь о 50-х годах XX столетия. Разве могли люди, живущие

Наружность обманчива » магнитогорский рабочий — веб версия

Красотой цветка кактуса восторгаются многие. Привлекательность его необычна. Казалось бы, откуда у таковой малопьющей и неказистой колючки такие шикарные цветочки? Все разъясняет прекрасная легенда. Когда у ласковой розы был денек рождения, ей приготовили подарки

Крылья мужчины — изобретения — правда.ру

Давно в народе ведали о мужчине, прыгавшем с колокольни и летавшем на самодельных крыльях. Не знали имени смельчака, но считали, что жил он издавна. И неизвестно было, в каком краю та колокольня задевала шпилем набегавшие облака. Притча утверждала, что это был

Как с нами связаться:

Украина:
г.Александрия
тел./факс +38 05235  77193 Бухгалтерия

+38 050 457 13 30 — Рашид - продажи новинок
e-mail: msd@msd.com.ua
Схема проезда к производственному офису:
Схема проезда к МСД

Партнеры МСД

Контакты для заказов оборудования:

Внимание! На этом сайте большинство материалов - техническая литература в помощь предпринимателю. Так же большинство производственного оборудования сегодня не актуально. Уточнить можно по почте: Эл. почта: msd@msd.com.ua

+38 050 512 1194 Александр
- телефон для консультаций и заказов спец.оборудования, дробилок, уловителей, дражираторов, гереторных насосов и инженерных решений.