ДЕТАЛІ, ВУЗЛИ КОНСТРУКТИВНИХ РІШЕНЬ
Для несучих струн висячих конструкцій застосовують пучки високоміцного дроту діаметром 2,5...5,0 мм, круглі стержні з легованої та низь - колегованої сталей і сталеві канати. Конструкції анкерних деталей несучих струн різноманітні й залежать від типу струн. Наприклад, для струн із круглих стержнів застосовують анкери болтові з гайками. Щоб не зменшити розрахунковий переріз стержня внаслідок нарізання, до нього приварюють встик потовщений відрізок, на якому й виконують нарізання.
Пучки високоміцного дроту закріплюють такими ж анкерами, як і попередньо напружені металеві чи залізобетонні конструкції. Деякі конструкції анкерів зображені на рис. 7.26. Найбільш ефективні для висячих конструкцій є сталеві канати, оскільки вони мають високу міцність, виготовляються індустріально і не потребують проміжних з'єднань.
Канати невеликих діаметрів можуть закріплятися в анкері за допомогою петлі зі стандартними ковшами та стискувачами. Деталі цих анкерів зображені на рис. 7.27.
Зусилля несучих струн передається на опорні конструкції. Для будівель з прямокутним планом натяг канатів часто передається через вертикальні пілони за допомогою відтяжок на анкерні конструкції фундаменту.
Рис. 7.28, 7.29 ілюструють конструктивні рішення приєднання вант до залізобетонного і металевого бортового елементів. Для будівель з овальним планом зусилля натягу канатів передаються через нахилені (падаючі) арки або на овальне кільце, яке укладається на стіни, колони.
Якщо натяг канатів не передається на грунт, то найбільш раціональними є кругле опорне кільце, в якому від радіально розташованих струн виникають здебільшого стискальні зусилля.
Рис. 7.26. Типи анкерів: |
А — гайка з нарізкою; 1 — робочий стержень; 2 — кінцевий елемент з різьбою; З — гайка; 4 — конструкція; б — з заливанням бабітом; в — з дрібними клинами; 1 — анкерний стакан; 2 — муфта; 3 — дротяний пучок; 4 — клини; г — гільзовий з обиресуванням; І — дріт; 2 — гільза і обтискне кільце до обпресування; 3 — гільза після обпресування; 4 — стержень анкера з гайкою.
Рис. 7.28. Приєднання вант до залізобетонного бортового елемента за допомогою: а — перехідного кільця; б — спарених випусків; в — стяжних болтів; ] — коробчастий кільцевий елемент; 2 — бортовий залізобетонний елемент; З — ванти; 4 — спарені випуски; 5 — заливна втулка; 6 — високоміцні болти; 7 — шарнір. |
Рис. 7.29. Приєднання вант до металевого бортового елемента (а—г). |