Акцизні марки нового покоління
Міністерство доходів і зборів веде системну боротьбу з контрабандою та підробкою підакцизних продуктів задля захисту українських споживачів від неякісної та небезпечної продукції.
Влада, в свою чергу, зацікавлена в кардинальному зменшенні обсягів «тіньового сектору» підакцизних продуктів та налаштована на захист споживачів від фальсифікованої продукції на українських полицях. З цією метою з 1 вересня в Україні будуть запроваджені марки акцизного податку оновленого зразка.
За підрахунками фахівців Міндоходів близько 10% алкогольних та тютюнових продуктів сьогодні підпадають під схеми маніпулювання акцизними марками. Найбільш розповсюдженими з таких схем є підробка марки та невідповідність марки вартості та типу товару. А впровадження нових акцизних марок суттєво ускладнить подібне маніпулювання, оскільки зазначені марки значно відрізняються від марок діючого зразка та мають додаткові рівні захисту.
А саме: марки містять складний графічний захисний елемент, позначення ЛГП (лікеро-горілчана продукція) та ВП (винна продукція) а також різну кольорову ідентифікацію. Для виробленої в Україні продукції зазначається код регіону виробника. Марки для тютюнових виробів містять позначення ЗФ (з фільтром) та БФ (без фільтру).
Впровадження акцизних марок позволить зменшити «тіньовий сектор» підакцизних продуктів на 7-10% та залучити додаткові надходження до бюджету. Окрім цього, міністерством вживаються додаткові входи для захисту українських ринків від контрабанди та фальсифікату.
Нагадаємо, удосконалення процедури адміністрування акцизного податку є завданням Міністерства доходів і зборів, в рамках Державної програми активізації економіки на 2013 – 2014 роки.