ІГ?Я
ДЕ
- В МСД!
msd.com.ua
www.proizvodim.com
  

Вибір кольорів ЛКМ

На головну

Виробництво водно-дисперсійних лакофарбових матеріалів



  English
  Український
  Російський


Пошук по сайті:

      
Стартегия й ціль МСД

Контакти й реквізити

Матеріали по виробництву лакофарбової продукції:

Загальні відомості

Технологія

Сировина

Устаткування

Приміщення

Продукція

Бізнес-план за Російськими цінами

Бізнес-план за Українськими цінами

Бізнес-план долари США

Прайс-лист

Документи

Статті

Відео


Виробник устаткування для ЛКМ у Росії - компанія AQUARELLA


Реквізити картки для приватних перерахувань по Україні через Аваль-банк


Література в допомогу підприємцеві:

Книга "Переробка сільгосппродукції"

Книга "Пакувальне встаткування"

Стаття "Шляху економії будівельних матеріалів"


Конкурси МСД на одержання конвертів для дисків БЕЗКОШТОВНО!:

Приклади використання непотрібних компактов

Приклади використання порожніх пластикових пляшок

Приклади синонімів слова "секс"(обережно! вульгарний конкурс!)



Як домовиться з покупцем оцвете.
Покупців треба любити, тому що вони становлять кращу частину людства....
Сьогодні покупець став розбірливий, примхливий, вибагливий, обережний і підозрілий. Загалом, він став таким, якої й покладений бути об'єкту загальної любові
Однак у запалі погоні за покупцем не треба забувати, що й він може бути витончений і зловмисний. Загнаний у кут обставинами він легко перетворюється з Покупця в Позивача, а із Продавця робить Відповідача
Щоб зменшити ризик подібних ситуацій і збільшити взаємну приязнь покупця й продавця, ми приводимо нижче кілька зауважень щодо того, як варто домовлятися про кольори продукції
Ми сподіваємося, це допоможе продавцеві й покупцеві прийти до того, що їхньої точки зору щодо кольорів не просто збіжаться, але стануть загальною крапкою зору
Почнемо з того, що потрібно делікатно, але наполегливо роз'яснити шановному замовникові із самого початку. Для більшої переконливості використаємо зауваження Станіслава Їжаки Леца: "Всі наші частки фікції складаються в одну загальну дійсність".
Оскільки кольори є відчуттям, що виникає в мозку конкретно го людини під впливом на його очі видимого випромінювання, те, строго говорячи, кожний бачить кольори по-своєму.
Таким чином, сприйманий кольори визначається:
а) характеристиками поверхні спостережуваного об'єкта;
б) станом колірного зору спостерігача;
в) характеристиками об'єкт, що висвітлює, світла;
г) умовами спостереження (тло, наявність у поле зору інших предметів, і т.п.).
Очевидно, що в силу пункту б) візуальні колірні оцінки завжди до деякої міри суб'єктивні. Однак цей суб'єктивізм багаторазово зростає, якщо в ході оцінки кольори не контролювати умов, викладених у пунктах в) і г). Тому візуальні оцінки обов'язково повинні проводитися з використанням так званих "колірних кабінетів".
Об'єктивна оцінка, тобто "вимір" кольорів за допомогою приладів, стала можлива завдяки тому що Міжнародна комісія з висвітлення (З1Е) прийняла стандарти, що відповідають пунктам б), в), г). Мова йде про стандартний колориметрическом спостерігачі, стандартних джерелах висвітлення, стандартних оптичних геометриях вимірів
Відомо, що для будь-якого вимірювального приладу вказується клас точності, що визначає граничну точність вимірюваних за допомогою даного приладу значень фізичної величини. Технічно строге визначення значення будь-якої фізичної величини припускає вказівка точності, з якого ця величина обмірювана
З поняттям "точності вимірів" зв'язане поняття "допуску", тобто відхилень, що допускають, від установленого значення величини. Очевидно, що мінімальний допуск завжди повинен існувати. І він навіть теоретично не може бути менше, ніж точність вимірів використовуваних приладів. Максимальний же допуск установлюється з міркувань практичної доцільності в кожному конкретному випадку
Поняття точності й допуску повною мірою застосовні й для вимірів кольорів. Таким чином, стає очевидним, що завдання колірного еталона без одночасного визначення колірного допуску до нього з технічної й економічної точок зору є некоректним
На відміну від "звичайних" фізичних величин (ваги, довжини, температури й т.п.), значення яких виходить безпосереднім виміром за допомогою приладу, значення колірних характеристик об'єктів одержують розрахунковим шляхом на основі безпосередньо вимірюваних приладом фізичних характеристик видимого випромінювання, відбиваного об'єктом
У цьому розрахунку, крім властивостей самого об'єкта, ураховуються й властивості нашого зору, і характер висвітлення. У результаті цього розрахунку як характеристика кольори одержують трійку чисел: колірні координати, що мають зміст тільки тоді, коли зазначено для якого стандартного джерела, стандартного спостерігача й стандартної геометрії виміру вони розраховувалися. Оскільки колірні координати розраховують із урахуванням властивостей зору, визначення колірного допуску має свою специфіку. Допуск по кольорах визначається не точністю цветоизмерительных приладів, а "порогом цветоразличения" - мінімальною величиною колірного розходження, помітної для середньостатистичного спостерігача
Чисельне значення величини колірного розходження між двома квітами розраховується на основі їхніх колірних координат по емпіричних формулах, яких відомо дуже багато. Тому в 1976 р. для введення однаковості як тимчасова міра СIЕ рекомендувала формулу, що стала відомої за назвою СIЕ L*а*Ь* 76.
Спочатку передбачалося, що величина граничного колірного розходження, розрахована по цій формулі, повинна бути дорівнює для всіх квітів, тобто в будь-якій крапці колірного простору
На жаль, практика застосування формули показала, що це далеко не так. Формула СIЕ L*а*Ь* 76 не дозволяє встановити обґрунтований допуск на дані кольори апріорі, тобто без проведення досить великої кількості візуальних оцінок. У цей час міжнародним стандартом для об'єктивного визначення колірних розходжень і встановлення колірних допусків є формула СМС (1:с) (ISO 105-J0З). Ця формула отримана узагальненням результатів десятків тисяч візуальних оцінок. Вона широко використається в усім світі для завдання колірного допуску, тому що визнано, що у всіх крапках колірного простору одиниця колірного розходження, розрахована по формулі СМС (1:1), відповідає величині граничного цветоразличения середньостатистичного спостерігача
Таким чином, формула СМС (1:с) дозволяє обґрунтовано встановити допуск на будь-які кольори без проведення надзвичайно трудомісткої роботи з візуальних оцінок
ЯК ДОМОВИТИСЯ ПРО ВЕЛИЧИНУ ДОПУСКУ НА КОЛЬОРИ
Якщо за допомогою цих аргументів удалося переконати замовника в тім, що допуск на кольори все-таки потрібний, то можна приступати до наступного етапу
Закон Сегала говорить: "Людина, що має одні годинники, твердо знає, котра година. Людина, що має кілька годин, ні в чому не впевнений". Для того, щоб "звірити свої годинники з годинниками замовника" і прийти до згоди щодо кольорів і величини колірного допуску, необхідно зробити наступне
Насамперед необхідно вибрати еталонний зразок
Після цього варто погодити із замовником колориметрические умови визначення колірних характеристик зразків й еталона
На підставі загальносвітової практики можна рекомендувати (але необов'язково) наступні умови: - джерело Д 65;
- геометрію вимірів Д/8 із включенням дзеркальної складової;
- 10-градусний стандартний колориметрический спостерігач
Якщо при одержанні фарбування зразка були використані барвники, відмінні від барвників, якими пофарбований еталон, неминучий метамеризм зразків й еталона. Це означає, що колірне припасування, виконане для одного джерела висвітлення, буде порушуватися при зміні джерела. Тому радимо домовитися із замовником про додаткове джерело, що повинен використатися при оцінці метамеризма.
Звичайно як джерело, під яким виконується колірне припасування, вибирається джерело Д 65, а як джерело для оцінки метамеризма - джерело, найбільш близький до умов висвітлення, у яких буде використатися виріб. Колірний допуск може бути встановлений у вигляді набору фізичних зразків, які демонструють граничні відхилення від еталона по светлоте, насиченості й колірному тону - усього шість зразків плюс еталон
Це доцільно робити, якщо допуск досить великий, наприклад, становить кілька одиниць колірного розходження по СМС (1:с). Розробка подібного допуску вимагає наробітку великої кількості зразків і великої кількості візуальних оцінок для одержання обґрунтованого допуску й вибору відповідному цьому допуску шести зразків
Найкращим у всіх відносинах варіантом є узгодження допуску, установлюваного в одиницях колірного розходження й розрахоли по формулі СМС (2:1). Формула задає форму еліпсоїда області припустимих квітів, описуваного навколо крапки стандарту. Розмір цього еліпсоїда, тобто граничні припустимі відхилення, установлюються залежно від твердості вимог замовника шляхом множення на коефіцієнт, називаний комерційним фактором
Навіть самий строгий замовник не може вимагати, щоб припустиме колірне відхилення було менш, ніж 1 одиниця по СМС (1:1), тому що ця величина є порогом цветоразличения для середньостатистичного спостерігача
Для того, щоб наочно переконати у всім вищевикладеному замовника або його представника, необхідно: - виконати разом з ним (для статистики бажано неодноразово) у стандартних умовах попарно візуальну оцінку по типі прийняти/відкинути еталона з 15-20 зразками з колірним розходженням від мінімального до 3-4 одиниць СМС. Такі зразки можна одержати, злегка змінюючи умови оптимального (з мінімальним відхиленням) режиму фарбування; - визначити колірне розходження між кожним зразком й еталоном по СМС (2:1);
- зіставити результати візуальних оцінок із приладовими даними, визначити величину припустимого колірного розходження в одиницях СМС (2:1) і зафіксувати її вконтракте.
Може бути, все написане вище для когось із фахівців здасться тривіальним. Нехай так. Однак автор у своє виправдання знову приведе слова Станіслава Їжаки Леца: "Всі вже відкритий, лише покладу банальностей ще не досить освоєні". Р. 5. Для більше докладного ознайомлення із проблемами кольорів у практиці виробництва й застосування ЛКМ автор рекомендує читачам книгу "Кольори в промисловості", видану в 2002 році
П. П. Новосельцев



Виробник устаткування для ЛКМ у Росії - компанія AQUARELLA






Контакти для замовлень і пропозицій:
28000 Україна, м. Олександрія, Куколовское шосе 5. Олександрійський Авторемонтний Завод

тел. +38 067 2650755 гл.менеджер МСД (ціни, умови приобритения, консультації)
тел. +38 096 3744608 менеджер МСД
тел. +38 067 6021423 нач. виробництва МСД (технічні питання, постачання)
тел. +38 050 4571330 - по загальних питаннях
тел. +38 050 6940864 - секретар (питання прийому-передачі факсів, эл.пошти)

Як до нас дзвонити із країн СНД і далекого зарубіжжя?!

E-mail: msd@inbox.ru

Як до нас добратися: Відкрити карту-схему

Будь-які матеріали сайту можна публікувати з посиланням на джерело